Är den tilläggsregistrerad i ASVH? Om så bör den ha ett reg-nr av typen två siffror för raskod-två siffror för födelseår- fyra siffror för löpnummer (som också anger del av stamboken).Även om hästens pass är från Polen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är den tilläggsregistrerad i ASVH? Om så bör den ha ett reg-nr av typen två siffror för raskod-två siffror för födelseår- fyra siffror för löpnummer (som också anger del av stamboken).Även om hästens pass är från Polen?
Även om hästens pass är från Polen?
Ja ts skrev det.Är den tilläggsregistrerad i ASVH? Om så bör den ha ett reg-nr av typen två siffror för raskod-två siffror för födelseår- fyra siffror för löpnummer (som också anger del av stamboken).
Det är just det den har, därför ja kollade på blup för att dubbelkolla så det var rätt siffror jag kollade påÄr den tilläggsregistrerad i ASVH? Om så bör den ha ett reg-nr av typen två siffror för raskod-två siffror för födelseår- fyra siffror för löpnummer (som också anger del av stamboken).
Ja, då är det bara att titta på raskoden och sedan löpnumret för att få reda på vad för färg den har på sina papper. Och då tittar man på det reg-nr hästen fått av ASVH.Ja ts skrev det.
Men inte river väl SWB ut första sidan i ett pass från Polen för passet har fel färg på första sidan enligt SWB?Ja. Som jag skrev ovan värderas varje stam av SWB vid tilläggsregistrering. Det gäller alla importer oavsett vilket land de kommer från.
Av vad jag kan utläsa så bör den har s.k. gröna papper.Det är just det den har, därför ja kollade på blup för att dubbelkolla så det var rätt siffror jag kollade på
04**4***
Första sidan är intakt, den är förvisso grön i designen, sen sitter det en vit klisterlapp som tydligen hade löpnumret på sig (det jag dubbelkollade med blup).Men inte river väl SWB ut första sidan i ett pass från Polen för passet har fel färg på första sidan enligt SWB?
Men inte river väl SWB ut första sidan i ett pass från Polen för passet har fel färg på första sidan enligt SWB?
@Görel har redan länkat dit, fattar inte riktigt allt som står där, men tror mig löst det jag ville ha reda på. Får ge mig på att förstå resten en annan dag när jag inte är trött.Av vad jag kan utläsa så bör den har s.k. gröna papper.
Men alla uttalanden jag gjort hittils baseras på den information som finns här: http://www.swb.org/avel/stambok
och inte för att jag är expert på något vis, så jag kan ju ha missat något.
Men inte river väl SWB ut första sidan i ett pass från Polen för passet har fel färg på första sidan enligt SWB?
@Görel har redan länkat dit, fattar inte riktigt allt som står där, men tror mig löst det jag ville ha reda på. Får ge mig på att förstå resten en annan dag när jag inte är trött.
Det är många konstiga fackbegrepp där som jag inte begriper mig på, men det tar vi en annan dag. Rom byggdes inte på en dag, nu natta hjärnan och ta nya tag imorrn.Jo, jag vet Det var den länken jag använde för att svara ta reda på hur det hängde ihop. Jag ville bara vara extra tydlig med att visa var jag fått info ifrån
Har någon påstått det?
Jag tror att många kanske tror att de olika färgerna på papper gäller i alla avelsorganisationer och därför blir förvirrade.
Så kan det nog vara. Själv tänker jag att man tittar på löpnumret och inte på pappersfärg.
Blev förvirrad när någon skrev att det går att "se" på färgen på första sidan på passet när det handlar om ett pass från Polen och vill veta färg i SWB.Jag tror att många kanske tror att de olika färgerna på papper gäller i alla avelsorganisationer och därför blir förvirrade.
Blev förvirrad när någon skrev att det går att "se" på färgen på första sidan på passet när det handlar om ett pass från Polen och vill veta färg i SWB.
Missförstånd@nullo-modo Inser att jag uttryckte mig klumpigt när jag skrev det om att "se" färgen på hästens pass. Av hästens raskod och löpnummer kan man se vilken del av stamboken hästen tillhör och på så vis få reda på vilken färg hästen skulle fått på första sidan i sitt pass om den hade haft ett ASVH utfärdat pass.