Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur såg din isis ut färgmässigt ??
Vet du vad föräldrarna var för färg? En av dom förmodar jag måste vara smokey black då?
Jag tror man kan testa för smokey cream, eller iallafall testa för dubbel cremegen (double dilute) -och vet man då föräldrarnas färger så borde man kunna avgöra vilken double dilute typ man har.
Aha!
Vad är det för "genetik" -är det alltså något helt annat än creme genen?
Ha ha, nu börjar det bli lite rörigt....ja det är åxo en blek gen som verkar på som sagt, svart.
NU ska jag röra till det lite. bilden ovan kan..jag säger kan, vara en silver buckskin ( Är inte testad ) silver färgade föds i en färg och efter föl fällningen blir nåt helt annat.
Hoppas det funkar att se bilden !
Häftigt !!
Visste inte silver fanns i quarethästar.
Måste vara mycket ovanligt eller förväxlas det ofta ?
Hon har ALLT dom skriver om silver.....ljusa ögonfransar, randiga hovar, apelkastad och silver man/svans, MEN ser ut som en Palomino (reggad palomino)
Då frågar man sig: är hon en palomino eller en buckskin med silver ??
Hade jag inte vetat det var en QH så hade jag sagt hon ser ut att bli silver musblack, de brukar födas med sån där aprikos färg liksom med ljusa ögon.
MEN det vet jag inte om det ens är gentiskt möjligt, en förälder måste vara dun/grullo isåfall.