Färga ridhjälm?

cherie

Trådstartare
Hoppas jag postar den här tråden i rätt forum nu. Annars ber jag om ursäkt.

Jag satt och funderade på att jag vill ha en svart hjälm för att kunna matcha mina övriga ridkläder lite lättare. Jag har en blå just nu, men innan jag lägger ut pengar på en helt ny hjälm så tänkte jag bara höra ifall jag på något sätt kan färga min gamla till svart? Säkert en urkorkad fråga, men det skadar inte att fråga i alla fall. :idea:

Sv: Färga ridhjälm?

Går säkert med ganska mycket vilja, men jag tror det är bra mkt enklare att köpa en ny hjälm. :)

Det är klart mycket lättare (och billigare, antar jag?) att köpa en ny hjälm.

Köp ett hjälmöverdrag som jockyer och fälttävlansryttare har. Finns i en uppsjö färger!

Puttar upp en extremt gammal tråd. Jag skulle så gärna vilja ha en mörklila ridhjälm och det verkar inte finnas att köpa. Någon som provat att färga sammet?

kl
Färgning kan ju försvaga hjälmen, är kemikalier i färg vet ni. Det bästa är att köpa en i rätt färg.

Vissa hjälmar kan man ju specialbeställa i nästan vilken färg som helst. Dyrt som sjutton men det går. Jag skall kika i Dover-katalogen när jag kommer hem, har för mig att Charles Owen och/eller GPA kör en drive här i USA just nu. Återkommer!

Kollade snabbt på nätet men hittade inte det jag letade efter. Däremot hittade jag en mörklila Aegis-hjälm. Modellen heter Ussepa. Det är en ventilationshjälm så den ser mest ut som en cykelhjälm i mina ögon. Skall kika i katalogen när jag kommer hem!

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 955
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 662
Senast: MimmiNO
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 007
Senast: Calmiche
·
Utrustning Tjena! Min Lami-cell har jag använt nu ett bra tag, ända sedan jag började rida. Den är ganska sliten efter alla avramlingar och sånt...
Svar
14
· Visningar
1 568
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka