Färg till era islandshästar.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zannaah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 10 322
Sv: Färg till era islandshästar.

Jag brukar ha lite olika färger,men när jag tävlar så brukar svala ha sitt guld/vinröda schabrak och grimma :d och svart sadel, träns.

Hon är välldigt sööt i roosa också :p

Jag har ingen genomtänkt färgmatchning till mina hästar. Min bruna hade jag grönt till en gång i tiden.

Nu har jag en skimmel och en ljus isabell också som jag rider och de passar ju båda i de flesta färger, gärna starka. (klarblått, rosa etc.) På tävling tycker jag dock att det ska vara diskret och svart.

Jag har svart utrustning med bling bling på tränset och tyglarna(fast det syns inte så väl).
Oftast har jag svart/mörkblått/vitt schabrak.

Såhär kan det se ut, och damen är svart som synes:D

24810882.jpg

Svalur har mest svart läderutrustning, grönt, rött och brunt.

Min musblack har svart träns och svart sadel. Hon har en marinblå vojlock som jag tycker är fin på henne ^^<3 Till tävling tycker jag, (precis som många andra), att det är finast med svart och ett vitt schabrak är ju aldrig fel (: Det var någon som skrev att "fokus ska ju vara på hästen", det tycker jag var himla bra sagt ^^

Jag hade mest bara marinblått till min svarta en gång i tiden, numera har jag vidgat mina vyer till beige och ljusblått också.

Musblacken får just nu snällt använda schabraken min gammelhäst har, har dock tänkt köpa plommonlila/mörklila och grå (gärna med paspoal i i typ lila, ja jag är lite insöad på lila:D) schabrak till henne. Plommonlila/mörklila tycker jag vore läckert på en silversvart pålla med!

Sen har jag svart läder på bägge hästarna med silverdetaljer och inget bling alls då jag har utvecklat en allergi mot det...;)

Färgade G-boots går att köpa på www.gboots.se, de finns i rosa, rött, blått, svart och så klart vitt :laugh:

Min lille är cremelloskäck..är inte så gammal att han fått nån sadel än men övriga saker är svarta...stilrent å snyggt men ändå lite tråkigt:grin: så jag planerar lite inköp av lila saker ...

*Knapp*
Snudda ska få nytt schabrak i julklapp, och jag funderar på beige med svart/brun kant eller svart med ljusare kant, eller kanske marinblått med ljusare kant.
Hon är flax fux (typ klassisk fux-röd/orange på kroppen) m stjärn o snop.
Vad tror ni?

/Anna

Det blirnog fint med vilket som...personligen hade jag nog valt marinblått:laugh:

Ja, jag är också inne på det, men hon hade ett marinblått innan så det skulle vara kul med lite variation. Jag är lite kluven.
Men vi får helt enkelt se vad sortimentet har att bjuda på :)

/Anna

Fláki som jag rider som är svart brukar se ut så här när jag rider:
200807191621.jpg

Och en blå fin grimma med guldhästar på:
200808301787kopiera.jpg

Han har såklart massvis med olika grimmor till, men denna passar han bäst i(tycker jag).

åh var kan man köpa dina tyglar som du har??!! :idea:

Eftersom min häst är lite baby hela han trots att han är hela 9 år så tycker jag babyblått är en himla fin färg på han :)
På läder har han svart och silverdetaljer.

Han är svart utan tecken. (Men har några vita strån i man och svans)

Såhär kan man då se ut:

18955753.jpg

17052478.jpg

22784762.jpg

(Ljusblått bling på tränset, ljusblå passpoal på schabraket + ljusblå tröja på mig, synns inte så bra men)

Silverhästar tycker jag är himla fina i silver och vitt men även lila/rosa :)

Musblackar passa sjukt bra i turkost!

Oj vad tråkig jag känner mig när jag läser alla färgkombinationer som alla klurat ut och inhandlat... :crazy:
Visserligen har vi tre bruna ridhästar så jag får väl skylla på det, motivationen kanske hade varit bättre om vi haft lite större variation på färg i hagen?! Jag har svart läder till samtliga och ingen av dem har en "egen" färg utan jag har köpt täcken osv. efter kvalité snarare än efter färg.
Kan väl iofs säga att jag inte var helnöjd när eksemvalacken sprang runt i ett vitt boett-täcke ett par somrar. Han såg ut som en ku-klux-klan-medlem eller nåt... :o Men täcket var på rea och är man snål smålänning så är man!

Minstingen (född 2008) är rödblack med stjärn, nu har jag ett par år på mig att klura ut vad han kommer att passa i för färg! ;)

min häst är isabell och till honom har jag svart träns + sadel men grimmor, täcken m.m m.m har jag i limegrön eller "bebisgrön" han är sååå snugg i det!
men på tävlingar har jag en lädergrimma och mer diskreta grejor;):laugh:

Jag har en Musblack som får ha lila och vinrött, En fux m. flax som har mest skogsgrönt, en mörkbrun skäck som änn så länge inte har nått eget men ska få lite rosa grejs(A) och sen en rödblack som föddes 09 så henne vet jag inte änn ;)

*kl*

Har en ljusfux och satsat främst på jordnära färger som brunt, svart, grått beige/sand, och sen svart på allt läder (brunt i western)

*kl*

Brukar ha lite olika färger på Filipus, han har ett schabrak och en vojlock som är vinröda som jag använder ofta på honom.

Nu när han har fått en ny sadel fick han låna ett schabrak av mammas häst som är ljusblått med mörkblåa kanter.

Han har även en orange grimma, en mörkblå grimma och jag brukar oftast leda in honom med ett rosa grimskaft. :angel:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 306
Senast: Edla
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka