Färg på schabrak, tävling?

Nominous

Trådstartare
Har lite beslutsångest över vilken färg jag ska ha på hästen på våran debut nästa vecka. :p Hade vart superenkelt och självklart på en ''vanlig'' häst, vitt. Men nu är hästen rödskäck.. Ungefär lika mycket vitt som rött och riktigt fuxig i färgen.

Vitt känns på nåt sätt jättetråkigt. Känns som det kommer försvinna in i hans fläckar. Vitt är dock finast på tävling tycker jag, men inte på en sån här häst va??

Så jag behöver er hjälp! Vad hade ni valt för färg på en liknande häst? Vitt eller annan färg? Med annan tänker jag svart, marin eller grått. (våra vanliga färger).
:)

Sv: Färg på schabrak, tävling?

Kan ju ta och tillägga att det är Lokal hoppning, clear round som vi ska delta i. Känns som det spelar roll. :D

Bild på kraken.
31333940.jpg

Tycker oxå vitt är självklart på tävling egentligen, speciellt dressyr. Men gärna hoppning oxå! ;) Dock kan det vara fint med andra färger oxå, men det känns så vardagligt. Jag hade iaf kört på vitt på din häst! Det behöver ju inte vara helvitt utan någon passpoal eller så i annan färg. Jag har ett lamicell med marinblåa och vinröda detaljer. :)

Jo jag är också av den åsikten att tävling är = vitt. Men på denna känns det som att schabraket inte kommer synas. :angel: Men om det blir vitt så blir det garanterat med passpoal! Vill inte ha utan då jag är rädd att det blir osynligt ;)
Det lamicell-schabraket är ju hur snyggt som helst!! Dem är ganska tjocka också va? Jag använder bara typen liknande poly-pad och liknande tjocklek. Så där ställer det ju till det lite med. Att hitta ett snyggt vitt som ändå har någon fin detalj som är så pass tjockt.

Jag hade helt klart kört på svart! Stilrent och snyggt utan att ta uppmärksamhet från hästens underbara färg!

Åhh vad svårt du gjorde det nu!!! :devil: :D Då blir svart eller vitt. Antingen helt svart eller vitt med passpoal. Hur ska jag kunna välja nu då? :p

Ähhh på hopptävlingar är det väl ingen som har vita schabrak nuförtiden? ;) Marinblått och grått brukar de flesta hästar passa i, eftersom han är "fuxig" så kanske typ olivgrönt också hade varit snyggt.

Vitt tycker jag är snyggt på dressyrtävling (konservativt ja...) men hade jag tävlat hoppning hade jag passat på att köpa något av de snygga färgade hoppschabrak som finns!

Vitt, vitt och åter vitt

Har alltid vit färg dock när jag hade skimmel hade jag vinrött ibland och även marinblått.
Dressyrtävlingar=vitt
Hopp=Varierar ibland men oftast vitt

Är det så?? Ja om man tänker efter så finns det ju inga vita luvor så det verkar ju som det går i alla andra färger just nu.
Länge sedan jag var på hopptävling nu så jag vet inte vad som är ''inne'' just nu. Men på tävling vill man ju vara lite extra fin. :D Men nackdelen med att köpa ett vitt schabrak är ju att jag kommer bara få använda det 2 gånger om år.. :angel: Ett i annan färg kan man ju använda när som helst annars.
Gud vad luven jag blev. Ni gör det ju bara svårt för mig! :p Men jag kan ju inte frångå att man känner sig lite extra fin i vitt.

Jag har i princip aldrig vitt schabrak på tävling utan väljer gärna ett i blått, grönt eller brunt istället. De vita schabrak jag har använder jag istället till vardags så vill du ha ett vitt schabrak så kör på, både på tävling och till vardags :laugh:

Jag har i princip aldrig vitt schabrak på tävling utan väljer gärna ett i blått, grönt eller brunt istället. De vita schabrak jag har använder jag istället till vardags så vill du ha ett vitt schabrak så kör på, både på tävling och till vardags :laugh:

Samma här.

TS: Har ofta marinblått på min svarta. Fått många fina kommentarer om folk som haft fördomar om marinblått på svarta hästar men ändrat sig när dom sett honom. Han passar i det :) Jag hade inte haft vitt på din

Ha även i åtanke att du får skura hästens vita fält som en galning med skimmelschampo om du ska ha vita schabrak, annars kommer hästen se gul ut istället för vit... Om du inte har grym tur och verkligen har en VIT häst.

Jag har en skimmel och tävlar dressyr, än så länge har han en grå/silver nyans i pälsen och då funkar vitt, men när han senare blir "vit" så kommer jag använda annan färg på schabraken.

Jag tävlar hoppning i vitt och köpte en vit huva på Hööks för inte alls länge sedan så visst finns det. Håller med om att schabraket till din häst måste ha en passpoall om det ska vara vitt annars kommer det ändå inte synas. Jag tror dock grönt eller blått skulle vara snyggt på din häst.

276660-origpic-1654f0.jpg_0_0_100_100_300_232_95.jpg

276201-origpic-cd9f5f.jpg_0_0_100_100_300_232_95.jpg

Vitt med turkost kantband!!!!!!
Det skulle vara SÅ coolt! Alla fuxar passar svinigt bra i turkost! Fattar inte att fuxägare fattat det än! :D

Har du ett färgat kantband så ramar du in schabraket ordentligt och det försvinner inte i de vita på hästen. Se dock till att ha ett ordentligt skimmelschampoo så hästen inte är grå-dassig i de vita fälten, för då ser den suuuper smutsig ut i kontrasten mot det vita schabraket :)

mossgrönt är också snyggt på fuxar.. men mycket tråkigare ;)

Jag hade kört på grått med din häst! Du skrev att du redan hade det, så ta ditt snyggaste grå schabrak om du inte vill köpa nytt. Tror det är en färg som passar er, jordnära och fräsch. Sedan ser det vita på din häst ännu vitare ut när du har ett grått schabrak. OT kanske, men var ska du tävla? :)

På dressyr tävling har jag alltid vitt. Men på hoppning varierar jag mellan ett brunt, blått osv.
Jag har en valack fux, och på honom tycker jag det är väldigt snyggt med ljus blått och även grönt. :)
De flesta har något fint färg glatt på hopptävlingar, vilket jag tycker är snyggt och frächt! :)

Svart, marinblått eller olivgrönt säger jag, vacker häst! :love:

(Har jag till min fuxa, hon har också en väldigt fuxig guldig färg!)

Tack :love:

Till alla:

Blir till att besöka affärerna nu då och se vad jag hittar. Hoppas jag hittar nåt snyggt. Men har inte riiiktigt bestämt mig om det blir vitt med passpoal eller färg. Men det verkar inte som att jag kommer bli utskrattad ifall jag kommer med ett med färg ändå :p

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 525
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med... 2
Svar
24
· Visningar
5 368
Senast: mily
·
Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: Lukaskatt
·
Utrustning Satt och kollade på schabrak färger och matchande ridkläder ex pike. Fastnade för ett helrött schabrak och Go for Gold piken från Hööks... 2
Svar
22
· Visningar
2 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka