Färg på labrador?

blizz

Trådstartare
Bara av nyfikenhet: svart labrador med flera partier med vita hårstrån på olika delar av kroppen samt rikligt med "blonda" strån på alla ben. Hur vanligt är det? Vad skulle en utställningsdomare säga?

Menar du nästan som en skäck? Eller mer stickelhårig? Jag tror faktiskt aldrig att jag sett en sån labbe, om den varit reggad vill säga.
Däremot förekommer så kallade "Broadlaw paws" på i alla fall en del jaktlabbar; hunden har vita fläckar i gropen precis ovanför den stora trampdynan. Vet inte hur de skulle bedömas på en utställning men de flesta jaktlabbar åker ju ut med huvudet före i vilket fall.

Menar du nästan som en skäck? Eller mer stickelhårig? Jag tror faktiskt aldrig att jag sett en sån labbe, om den varit reggad vill säga.
Däremot förekommer så kallade "Broadlaw paws" på i alla fall en del jaktlabbar; hunden har vita fläckar i gropen precis ovanför den stora trampdynan. Vet inte hur de skulle bedömas på en utställning men de flesta jaktlabbar åker ju ut med huvudet före i vilket fall.

Absolut inte som en skäck. Den är inte fläckig, utan mer stickelhårig.men den har partier med ljusa strån, både med vitt och lite gulare hår. Han har även vitt under två tassar som du beskriver. (det är en jaktlabbe, har förstått att de kan ha lite mer avvikande strån jömfört med utställnibgslabbar) ska ju inte ställa ut honom heller, är mest lite nyfiken då jag inte sett detta på andra hundar.

Kan försöka fixa imorgon. Ser lite fränt ut iallafall, när jag först såg honom som valp trodde jag att han var lortig om benen :angel: Enligt uppfödaren skulle det växa bort med tiden så att han blir helsvart, men snart åtta månader gammal ser han fortfarande ut som en tigerkaka. Inte för att det gör något, jag tycker det är lite käckt, men funderar som sagt på hur vanligt detta är.

Som jag förstått det är det relativt vanligt hos jaktlabben. Min och ett par andra är dessutom rätt vita under hakan trots ringa ålder (ganska kul när folk tror hundarna är typ 14).

Min har vitt lite här å där. Under magen, hakan och bringan.

Själv tycker jag det knappt syns och föredrar jaktlabben betydligt mer exteriört än utställningstypen så vad gör några färgfel i pälsen liksom kan man undra. Men då är jag inget fan av utställningar heller iom att jag tycker man fokuserar på fel saker

Har inte tänkt på det men Nikka (jaktlabbe) har faktiskt vita hår i ljumskarna och blev grå om nosen och hakan väldigt tidigt, hon var rätt grå redan när hon kom till mig drygt 2 år gammal.

TS, Varifrån kommer din hund och vad är det för stam? Bara nyfiken, du får gärna skicka PM om du inte vill skriva här :) .

Är håren vita eller gula? Min förra var blandning mellan jakt- och utställningslabbe, och han hade en del vita hår redan från start. Som valp hade han en vit fläck på halsen, den blev glesare när han blev vuxen så det mer var frågan om vita hår. Han hade även vita hår i ljumskarna och under tassarna mellan trampdynorna. Han blev också "åldersgrå" ganska tidigt, och på slutet var han stickelhårig i hela ansiktet, och på benen samt undersidan av kroppen. Jag har sett flera labbar som har sett ut på liknande sätt. Däremot har jag aldrig sett någon med gula stickelhår.

Är håren vita eller gula? Min förra var blandning mellan jakt- och utställningslabbe, och han hade en del vita hår redan från start. Som valp hade han en vit fläck på halsen, den blev glesare när han blev vuxen så det mer var frågan om vita hår. Han hade även vita hår i ljumskarna och under tassarna mellan trampdynorna. Han blev också "åldersgrå" ganska tidigt, och på slutet var han stickelhårig i hela ansiktet, och på benen samt undersidan av kroppen. Jag har sett flera labbar som har sett ut på liknande sätt. Däremot har jag aldrig sett någon med gula stickelhår.

Han har både gula och vita.

jättedålig bild, men man ser nästan att han är gul på benen

12313533_10153341313865765_7994503567416063177_n.jpg

syns ngt bättre här
11999008_10153206522145765_837765676604858782_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 816
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 414
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar