A
Ashira
Jag var iväg till en bonde igår för att köpa hö, det är för övrigt bonde nr 3 som jag handlar av denna vinter då min vanlige inte har mer kvar.
Blev lite fundersam när jag såg höet för jag är van (och kanske lite bortskämd
) med jättefin grön färg på höet.
Detta såg helt annorlunda ut. Färgen var snarare lite åt det grön/bruna hållet!
Hade alltså en trist färg om man jämför med det jag brukar köpa.
Jag blev lite ställd och tveksam men kände att jag inte hade så mycket val. Jag hade nämligen bara två balar kvar av mitt gamla att blanda ut med det nya så jag köpte 20 balar av det.
Det är inte det minsta dammigt för då hade jag absolut inte köpt det! Det är heller inte så där torrt och fnöskigt utan känns normalt när man tar på det.
Det finns också gott om blad i höet men bladen är liksom inte gröna utan i stället denna trista grön/bruna färg. Mer brunt än grönt.
Vad tror ni? Varför kan ett hö se ut så här?
Blev lite fundersam när jag såg höet för jag är van (och kanske lite bortskämd
Detta såg helt annorlunda ut. Färgen var snarare lite åt det grön/bruna hållet!
Hade alltså en trist färg om man jämför med det jag brukar köpa.
Jag blev lite ställd och tveksam men kände att jag inte hade så mycket val. Jag hade nämligen bara två balar kvar av mitt gamla att blanda ut med det nya så jag köpte 20 balar av det.
Det är inte det minsta dammigt för då hade jag absolut inte köpt det! Det är heller inte så där torrt och fnöskigt utan känns normalt när man tar på det.
Det finns också gott om blad i höet men bladen är liksom inte gröna utan i stället denna trista grön/bruna färg. Mer brunt än grönt.
Vad tror ni? Varför kan ett hö se ut så här?