Färg på byxor på utställning.

igbest

Trådstartare
Jag har en dvärgschnauzer peppar och salt och funderar på vad jag ska ha för färg på byxor på utställning.

Jag har hittills haft ett par svarta jeans på de inofficiella jag varit på men tycker att hon smälter in i dem. Hon är ganska så mörk men jag vet inte om hon kommer att ljusna med åldern eller om hon förblir så här mörk.

Skulle det funka med ett par blå jeans åt det ljusare hållet. Funderar också lite på leggings och en kjol, vad skulle ni tipsa om där.

Bild på lilltjejen :)
i50871451._szw425h320_.jpg

Sv: Färg på byxor på utställning.

Om jag skulle visa en svart hund så hade jag inte haft svarta byxor. Vit hund = inte vita osv. Hunden framträder bättre om det man har på sig avviker i färg och det gäller oavsett om det är byxor, kjol eller leggings. Din hund är som du säger ganska mörk grå så svarta och mörkgrå byxor hade jag undvikit, troligtvis även mörkblå och kanske även mörkbruna. Vanliga denimjeans ska vara OK om inte de är för mörka = nästan blåsvarta.

Ljusgråa, så länge hon har den mörka färgen kvar, kan kanske passa om inte annat eller varför inte röda ? Men vanlig denimfärg kan säkert fungera också, det är bara att testa och se. Häng upp valda byxor på en galge i lagom höjd och ställ hunden framför så ser du om hon smälter ihop med färgen eller inte :)

De P&S jag har sett har varit ganska ljusa som vuxna så då kan det säkerligen passa med både mörkgråa och svarta byxor till.

Jag skulle haft ljusa byxor! Vita eller beige!
(Utgår från den färgen man ser på bilden)

Ja, biege är nog bra.
Eller ett par snygga röda med en tjusig överdel till :D

Svarta byxor är absolut snyggast när man visar ps tycker jag.
Skulle akta mig för brunt, beige och gult då det kan få hunden att se gul ut i färgen om de har de tendenserna.

Tack för tipsen, själv så känner jag mig mest bekväm i jeans och har både svarta och blå så då kör jag nog på det :) Till sommaren så får jag väl se om jag hittar något vettigt som är lite svalare....

Tack falukorw för tipset om att inte ha brunt, beigt och gult. Det känns som att du har lite koll eftersom du har rasen själv. :)

Nu har vi varit iväg på utställning igen och nu har jag haft både svarta jeans och ljusblå jeans på mig och vad är nu snyggast till min hund?
Den nedersta bilden blev lite suddig när jag zoomade in den.

32990504.jpg
[/url][/IMG]
32990506.jpg
[/url][/IMG]

Instämmer med övriga; ljusblå. Den färgen framhäver hunden. De svarta byxorna gör att hunden "försvinner" in i det svarta.

Du har bra smak vad gäller hund....:)

Liknande trådar

Fritid Era bästa tips? Jag har fått ett par helt nya byxor som är ljusa och mönstrade. De sitter som ett smäck men i övrigt ser det inte alls...
Svar
2
· Visningar
699
Fritid Jag har vid ett par tillfällen färgat om mina svarta jeans när de börjat tappa färg - inga problem. Men hur funkar det med ett par...
Svar
8
· Visningar
4 187
Senast: Tassetass
·
Utrustning Jag har redan fattat att vitt är värdelöst... Hinner ju inte ens sitta upp innan de är smutsiga:cool: Som jag har förstått det så...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: The_grinch
·
Avel Har ett 1-årigt halvblod som föddes fux men började så smått ändra färg mot skimmel vid ett par månaders ålder med gråa hår i svansen...
Svar
10
· Visningar
1 796
Senast: Ploppi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Uppdateringstråd 31
  • Silverduk