Tävlingsridbyxor i annan färg?

lady_vip

Trådstartare
Jag har redan fattat att vitt är värdelöst... Hinner ju inte ens sitta upp innan de är smutsiga:cool:

Som jag har förstått det så är det numera OK att ha vilken färg man vill på ridbyxorna, så därför vill jag ha tips på snygga tävlingsridbyxor som inte är vita. Dessutom tävlar jag hoppning och då är det inte så traditionellt:D ;)

Jag har blå kavaj (Eurostar) med duvblå/grå kant på kragen och silverdetaljer. Marin och svart utsrustning i övrigt.

Funderade lite över någon form av ljusare blå...? Har ett par helskodda ljusblå och det blir smutsiga lika fort iofs...

Ge mig tips och bilder!!!

//E

Sv: Tävlingsridbyxor i annan färg?

Isåfall duvblå/ljusblå, fast jag såg en tjej ha det sist och det var inte så snyggt... Funderar tillochmed på att ha mörk skoning :eek:

Hmm... Vart finns snygga ridbyxor i olika blå toner?

//E

Nja tycker inte det blir så snyggt med ljusblå, ser nog lite väl grådaskigt ut. Då är det snyggare med någon beige/creme färg. Jag har det till vardags och dom blir faktisk inte så smutsiga. :)

Neej, snälla håll dig till vitt! :crazy: :p

Håller med EQL hålla dig till vitt om du ska ha kavaj. Det ser hemskt ut med mörka ridbyxor o en mörk kavaj. Det finns ju tävlingsridbyxor som är typ smörgula, köp sånna isåfall, men lixom alla ljusa ridbyxor så blir dom nog oxå smutsiga.

Då får jag väl göra det då :crazy:

Idag hann jag inte ens lägga på sadeln innan de var smutiga *suck*

Det får nog bli creme-färgade iaf, eller så får jag köpa vita och råka färga dem grå i tvätten :angel:

//E

Beig kan funka, helst tillsammans med brun kavaj.:love: Men finast är vita eller jätteljust beiga/creme.

Kan du inte bara ha ett par överdragsbyxor på dig som du tar av precis innan du ska rida?

Tycker absólut att du ska ha ett par creme färgade i så fall. Det skulle bli jättefint till din kavaj!

Jag har ljusgrå och tycker de är jättefina:love:

INTE FÄRGADE TÄVLINGSBYXOR!! Tänk dig italienarna- inte vackert...
Jag gillar inte heller vita, har haft creme men har nu ett par ganska mörka beiga som skulle kunna vara vardagsbyxor. Blir inte smutsiga men ser fortfarande prydliga ut.

Liknande trådar

Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
1 029
Senast: Lukaskatt
·
Dressyr Jag är lite sugen på att köpa ny tävlingsutrustning till Maximus, kan bara inte riktigt bestämma mig för vilka färger jag ska satsa på...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: _matulda_
·
Utrustning Ska införskaffa ett nytt tävlingsschabrak, hade valt att ha vitt, grått o svart. Men det gick åt helvete när jag köpte en brun sadel :D... 2
Svar
20
· Visningar
1 890
Senast: Sorbe
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 871
Senast: Mountains
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈