Färg i kök?

M

mavil

Jag och min pojkvän har nyss köpt ett hus, och jag gillar verkligen inte färgen på tapeterna i köket, dem är bruna med gula kaffekoppar på?
Kan någon ge ett bra förslag på färg i köket. Köket är ganska litet och har vita skåpsluckor.

Sv: Färg i kök?

Kök tycker jag ska vara blåa eller gula. Blått ger sken av svalka, gul blir soligt och somrigt (speciellt när solen ligger på). :)

okey, tack för svaret, ska fundera på vad det ska bli :)

Grannen som är målare målade sina köksväggar starkt mörkrött, funkar faktiskt jättebra ihop med vita skåp. :idea:

okey,:) jag har mina funderingar på grå/blått/granit? men tror det blir för mörkt och de kommer att kännas trångt i ett litet kök.

bruna med gula kaffekoppar på

Kan man få se en bild på uppenbarelsen?

ja, jag kan lägga in bild sen när vi har fått tillgång till huset, vilket borde vara nästa vecka, den tapeten är ny tapetserad med, och den är verkligen grotesk!

hehe okey, jo lila är snyggt, tror däremot inte att min kille skulle tycka om de.;)

Vi har också ganska litet kök, vi har valt olika nyanser av vitt. Låter säkert aptråkigt. :o Vitt kakel, färgen Vit Krita från Alcro (dragning åt rosa/grå) och så har vi grått golv och Perstorpplattan Virrvarr till det.

Jag avskyr gult, tycker det är 80-tal (å andra sidan är väl mitt kök typiskt 2005...) och dessutom är det inte alls min färg - så jag hade inte valt gult för allt smör i Småland. Men smaken är ju som baken, som tur är! :D

DSC00367.jpg

DSC00371.jpg

DSC00370.jpg

näe, jag tycker inte gult är så fint i kök, det passar sig bättre i hallar. men ditt kök va fint :)jag gillade kaklet och jag tycker om vitt, men mitt kök är så gammalt och ekonomin är ju inte så bra man precis köpt ett hus, så tänkte ju bara fixa lite med färg på väggarna, för det gör ju mycket.:D

Jag tror att ditt förslag med granit och blått (ty en gråblå) kan bli väldigt snyggt till vita skåpsluckor, samt att jag tycker det är två väldigt neutrala färger. Då akn du alltid lägga in lite accentfärger i form av en färgad duk, blomkrukor eller annat i samma färg.

Absolut! Jag hade nog satsat på någon mild grå/vit färg och så precis som Malibu_stacy skriver hotta upp det med kuliga accenter. Vi har försökt med röd vattenkokare och röd kaffekokare t ex.

Jaså är den ny? Jag trodde att det var en relik från 70talet.
Men fram med en bild när du kan.

Ljusgrönt. Har det i mitt kök (ljusgrön vägg, vitt kakel, vita luckor, rödbrun bänkskiva i trä) och de är så snyggt :)

ja, jag har verkligen fastnat för grå och jag tror att det blir det med. Sätter in bilden på hur köket ser ut senare nästa vecka förhoppningsvis. och sen lägger ja in efter bild med så klart!

Håller oxå på grått!

Superfint till vitt och man kan i stort sett ha vilken accentfärg till som helst.

Liknande trådar

Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
481
Senast: gullviva
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 619
Hemmet Vi måste måla om huset. Sambon gillar gult som vi har idag men med ljusare foder. Jag gillar grågrönt med vita foder.. Kan även tänka...
2
Svar
22
· Visningar
2 125
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar