Färg i dusch.

via

Trådstartare
Kan man bygga en dusch med träväggar, och måla väggarna? Vad ska man isåfall måla med för slags färg? Måste man ha fuktspärr, eller finns det någon färg som fuktspärrar tillräckligt bra i sig själv? (Känner mig lite dum nu, men jag har verkligen ingen aning om detta. Har bara gjort badrum med kakel/klinker förut.)

Sv: Färg i dusch.

Menar du trä i själva duschen? Jag tror att det är svårt att hitta något som gör trä så hållbart att de håller att duschas vatten på dagligen. Och ja du behöver fuktspärra så fukten inte börjar vandra i huset.

Kan man bygga en dusch med träväggar, och måla väggarna? Vad ska man isåfall måla med för slags färg? Måste man ha fuktspärr, eller finns det någon färg som fuktspärrar tillräckligt bra i sig själv? (Känner mig lite dum nu, men jag har verkligen ingen aning om detta. Har bara gjort badrum med kakel/klinker förut.)

Vill man inte kakla har det kommit en skiva man sätter upp på väggen som ser ut som kakel. Nästan i alla fall. Sätts den upp rätt krävs ingen egen fuktspärr, allt finns på skivan redan.
Mina föräldrar ska renovera sitt 80-talsrosa badrum och kommer använda den skivan istället för att göra allt var för sig.

ja du måste fuktspärra, du kan inte bara slänga trä på reglar/betong och duscha mot det, då har du mögel som ett brev på posten..
du kan ju lägga våtrumsmatta och ha fristående alternativt lätthängd duschkabin i trä om du väldigt gärna vill ha trä i badrummet..

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
7 158
Senast: BernT
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj