Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det finns ingen andledning att ge färdigfoder om det fungerar bra med havre/korn.
Färdigfoder har uppkommit eftersom många har dålig kunskap om vad hästen egentligen behöver och de ger färdigfoder (och även havre/korn) ibland helt i onödan.
Färdigfoder har ju ett kilo pris som vida överskrider den finaste havren.
Jag läste precis samma sak på deras hemsida, att de rekommenderar 6-8 kg hö till en stor häst. Sinnessjukt!
... men summan av kardemumman är nog tyvärr ändå att ganska många läser på fullfodersäcken och ger de angivna mängderna och faktiskt tror att de gör rätt...
Jag har inget emot en foderstad baserad på havre eller korn om det passar hästen och det arbete den utför.
Själv ger jag ett färdigfoder i müsliform, detta för att havre fungerar inte på min häst och han tycker inte om korn.
alla har enormt olika uppfattning om havre, så nu vill jag ha svar från er som GER havre, det skrivs, ge inte för mkt, men vad är för mkt? När jag hade min första häst så åt ALLA stora hästar 2-3 kilo havre per dag- de levde längre o mådde tom bättre än alla kolik, fång, mugg o magra hästar i stallet idag.
Vad sägs om 8-10 kilo ensilage och 2 kilo havre till liten stor häst, som rids varje dag?