• Avel
  • Trådstartare Trådstartare JulAhl
  • Startdatum Startdatum
J

JulAhl

Hej!
Jag letar häst och har nu bestämt mig för ett sto efter Faraday. Så nu undrar jag lite över honom, någon som vet något om honom, avkommor etc.?
Tacksam för svar! :)

Sv: Faraday

Han är hannoveranare och efter For Pleasure. Mer än så har jag inte koll på...

Fux född 1995 e. For Pleasure - Graphit - More Magic xx.
Gekört okt-98 efter ett bra genomfört HLP.

Dressyrindex 101.11 (15)
Hoppindex 127.37 (4)
Totalindex 115.00 (7 av 38 hingstar)

Har verkat i aveln i Tjeckien , för jag hittar inga tyskfödda avkommor.
Ägs av Staj Mustang, på hans hemsida finns även en film på honom.
http://www.staj-mustang.cz/hrebci/faraday/faraday.html

Tack så mycket för hjälpen! Det var roligt att få veta lite mer om honom.:laugh: Det stämmer nog, hon är nämligen importerad därifrån. När jag ändå är igång tänkte jag fråga om du möjligen har någon info. om hingsten Chorej? (morfar) Han är av rasen trakehner tror jag bestämt.

Tack än en gång :) Det verkar inte vara några särskilt välanvända hingstar här i Sverige iallafall, med tanke på hur komplicerat det var att få information om dem. Tur att det finns människor som är villiga att hjälpa till!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Roheryn
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 018
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka