Fara och träna eller låta bli?

S

Silverlilja

Får hem en 8 v valp om ungefär en vecka, den kommer bara vara tillfälligt hos mig under dagarna. Nu är det så att jag och min vuxna hund brukar åka iväg och träna 1 ggr i veckan i en inomhuslokal som finns tillgänglig för hundfolk. Nu funderar jag på om man kanske ska hoppa över träningen medans valpen är här? tänker mest på att den inte är fullvaccinerad än... Träningen kommer ske kvällstid så valpen är inte med och det är bara jag och hunden som tränar ensamma, alltså inga nära hundkontakter. Min hund är fullvacinerad mot allt och har även vaccin mot kennelhosta. Hur stor risk är det att vi drar med oss nån smitta hem från lokalen som valpen sen får? tycker ni jag ska fara och träna som vanligt eller att jag ska låta bli?

Sv: Fara och träna eller låta bli?

Jag hade med mig min lilltjej till klubben innan, men hon fick inte hälsa på någon annan hund.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 184
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30