Får rena fullblod deltaga

Sv: Får rena fullblod deltaga

Om de har raskod som börjar med 04 antar jag att de får det. Som jag har förstått det får avkomman till ett fullblodssto som betäcks med fullblodshingst som står på semin och inte används i "galoppavel" raskod 04.

Urklipp bed.reglemente för 3-årstest. Samma gäller för 4-års champ och bör även gälla för övriga championat.

"För fullblod och angloarab gäller att hästen skall vara registrerad hos ASVH. Om hästen är registrerad
hos SGC eller SAAF måste en registreringshandling beställas hos ASVH

Fick min anglos pass stämplat hos ASVH innan jag löste deltagarbevis till 4-års champ.

Senast ändrad:

När jag ringde och frågade för 2 år sedan om mitt då 4åriga fullblodssto så gick det alldeles utmärkt att vara med på så väl fölvisning, 3års test och 4års kvalitén med ett rent fullblod som är reggad i Svenska Galopp, dock var man tvungen att tilläggs registrera hästen i ASVH först.
Fullblod får raskod 01 när man tilläggs reggar om man betäcker sitt xx-sto med tex Roven xx har jag för mig man får 04 men är inte säker.. 04 är ju halvblod.
Att tilläggs regga kostar 300kr om de ej höjt.

3-4-5-6års championaten samt Scandinavan Open etc får man deltaga i med vilken häst som helst. Dvs även grå papprade, importer osv.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 824
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 069
Senast: Fille
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 418
Senast: Stergo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 845
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025