Nu tycker jag många misstolkar, eller så gör jag det.
Självklart får ens eget mående inte gå ut över något djur.
Jag upplever det som att man som hästtjej
måste vara pepp och på, glad och sprallig, aldrig säga nej till extra jobb i stall eller på jobbet.
Det är inte lätt att säga ''Nej nu orkar jag inte mer'' för då upplever jag det som att folk tycker jag är lat.
Jag brukar förklara lite snabbt för nya bekantskaper att jag har det lite jobbigt och är energilös, mer vill jag inte gå in på.
Så istället för att säga Nej så tar jag ut mig totalt och kan inte gå upp ur sängen dagen efter.
När jag ''praktiserade'' i stallet i närheten(väldigt kravlöst pga deppression), som jag tyvärr var tvungen att avsulta pga ångest, märkte jag av det.
Alla var egentligen jättegoa och verkligen ville att det skulle funka, men märktes att de blev lite paffa när jag var tvungen att säga ''Nej jag orkar inte göra X idag''
Som någon annan skrev så är hästar, och djur i allmänhet, en livlina när livet bara blir helt svart. Livet blir så mycket bättre efter en tids gosande.
I framtiden kommer jag absolut ha hästar på gården, egentligen är väl min dröm att bli en crazy horse lady