Får man lov att skryta lite?

Sv: Får man lov att skryta lite?

Han är jätteduktig. Såklart ska du känna dig stolt. Vad roligt att det liksom släppte med flera ord på samma gång!

*kl*

Tack för era kommentarer :)

Det är verkligen något stort för oss att han äntligen har börjat säga några ord!

Men det verkar ha släppt helt nu, för han går runt här hemma och säger åtta, sex, sju, två, niiiio och tiiio.

Han har även sagt baka kaka lite halvt oförståeligt (från visan baka liten kaka).
Anti säger han med och det kallar sig hans farmor, han försöker hänga med när vi sjunger lilla snigel akta dig.

Han säger orden i både tid och otid. Alltså så kopplar han inte ordet i sitt rätta sammanhang och jag har läst att det är en form av ekotal. Men det är bara positivt!
Jag vet inte om han förstår innebörden med orden han säger men ritar jag en åtta så säger han ju åtta efter det, så tror nog han förstår mer än vi tror.

Nu hoppas jag på att han tänker fortsätta prata!
Ringde habiliteringen för att berätta den goda nyheten i fredags och logopeden var på semester men kuratorn skulle se till så att hon ringde tillbaka redan i början på nästa vecka så vi kan passa på att få igång lite träning nu när han öppnat upp sitt skal lite.

Grattis!
Han verkade ju jätteintresserad av det du höll på med när du ritade siffrorna! Söt kille!

Vad kul! grattis!
Han är ju jätteduktig!

Var har ni hittat den där mattan?

Vad kul! grattis!
Han är ju jätteduktig!

Var har ni hittat den där mattan?

tack :)

den mattan finns att köpa på BR. Superbra!

Man skriver på mattan med en speciel penna med vatten, alltså behöver man inte vara rädd för att få tapeter och annat ommålat av barnen :D

den finns 3 olika vad jag såg. den vi har är med regnbågens färger. torkar på 4 min så kan dom rita hur mycket dom vill :) gick lös på 299 kr, eller om det var 399 kr. finns fler lösa pennor att köpa till så kan man vara flera samtidigt.

Jag blir helt tårögd. Jag jobbar med en autistisk kille som än inte börjat säga ord. Jag hoppas att hans föräldrar också ska få uppleva detta!!

Tack för att jag fick dela ett sådant ögonblick med er!!!

*kl*

Jag bara måste få visa er :D
haha, trodde inte han skulle ta det bokstavligt talat, men jag skulle lära honom säga mamma. å nu går han runt och säger; säg mamma.
Ja, han tog mig på orden :p

http://www.youtube.com/watch?v=qC5_0sgkuaM

Så himla duktig han är, från att inte ha pratat alls till att han inte går att få tyst! Visserligen är det bara några ord han säger, men det duger :love:

Gullepojken !

Det verkar som om han har knäckt koden litegrann ! Vad kul !

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 905
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Jag jobbar för ett pyttelitet företag som inte har något "officiellt" system för semesterdagar, utan vår HR-person loggar och håller...
Svar
13
· Visningar
1 846
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama