Får man lov att skryta lite?

RIA

Trådstartare
Som säkerligen några av er vet så har min son autism, och har tills idag inte sagt ett enda ord. Å så idag sa han ordet Åtta. Så vi började räkna lite han och jag å ungen kan ju räkna!!

Bara sådär, mitt ur luften nu vid 2½ års ålder så kom första ordet å glädjetårarna sprutade ur ögonen på mig!

Jag bad min man filma oss (varnar för lite bebisskrik i slutet av filmen);

http://www.youtube.com/watch?v=7xi_2FmxesQ

(Har ingen aning hur man lägger upp film direkt i tråden, men vet någon annan så varsegod...)

Trodde väl att han skulle börja prata någon gång, men inte att han skulle börja med att räkna, å inte så mycket på en gång.

Mirakelunge :love:

//En mycket stolt mamma

Sv: Får man lov att skryta lite?

Fint =D känner en polke med autism som kan allas, verkligen allas födelsedagar utantill! De brukar ibland ha talanger en vanlig människa inte kan få

Det är klart att du ska skryta!
Grattis till första ordet, måste kännas underbart. :D

Klart att du får skryta, vi lyssnar så gärna :)

Vad duktig han är, visst sa han både 7 och 6 också?

Det är klart att du ska skryta!
Grattis till första ordet, måste kännas underbart. :D

tack :) det känns superskönt! Då kan han prata i alla fall. Det är "bara" 50% med autism som kan prata, så nu hoppas jag han lär sig prata ordentligt och inte bara enstaka ord.

Klart att du får skryta, vi lyssnar så gärna :)

Vad duktig han är, visst sa han både 7 och 6 också?

ja, han sa 7 efter mig en gång, å sen sa jag 7 igen och då säger han 7 riktigt fint :)
6 sa han också några gånger men det hade han lite svårare för.

9 blev niii och 10 tiiiiio.

jätteduktigt för att vara första gången!

Fint =D känner en polke med autism som kan allas, verkligen allas födelsedagar utantill! De brukar ibland ha talanger en vanlig människa inte kan få

det stämmer. albert einstein, newton och några andra kända hade ju autism, så kanske jag har ett litet geni här hemma :)

Grattis!!! Klart att du ska skryta om detta och vara stolt! Det hade vi alla varit om vi vart i er situation! Grattis igen!

kl

Vilken superduktig kille:D!!

Han säger ju flera siffror innan dig!

Självklar ska du vara stolt, vem hade inte varit det i din situation.

Lycka till!

Klart du får skryta! ;)

Han är jätteduktig ju! Man smälter ju över hur gulligt han pratar :love:

"ååtta, niii". Så sött!

Det är en aspekt som jag tycker är spännande med autism, man vet aldrig riktigt vilka talanger som gömmer sig bakom. :) Det är nog vanligt att kunna mycket men inte veta hur, eller vara intresserad av, att förmedla det. Dolda skatter.

Visst får du skryta!!!!

Jag såg filmen utan ljud först (eftersom ljudet på datorn stänger av sig själv ibland och vägrar fungera) och jag såg ju att han rörde på munnen även när han inte sa något så formade han ordet korrekt (som nästan döv är jag van att läsa på läpparna och det var väldigt lätt att se vad han sa)

Så underbart när det bara kommer:love:

Åh, vad kul!! Grattis, klart du ska skryta, han är jätteduktig ju! :)

Det är så spännande med asperger, autism och liknande. Jobbade med barn med det ett tag och en var en riktigt matematiker, 7 år och löste tal som jag aldrig skulle kunna få rätt, men han fixade inte tvättlapaprna i tröjorna, kunde få riktiga utbrott över det. Tänker på det när man ser kläder med stora extraknappar insydda i tvättlappen :p

En annan hade jättesvårt för att man tog på honom, eller han ville att de skulle kännas! Hade mycket mycket lättare för slagsmål ( :( ) än för en smekning, då ett slag känns. Han duschade alltid snabbt i kallvatten med, för ljummet vatten känns ju inte på kroppen på samma sätt och då fick han panik.

Men de är helt underbara, och jag har lärt mig ofantligt mycket om människor efter att ha jobbat där.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 905
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Jag jobbar för ett pyttelitet företag som inte har något "officiellt" system för semesterdagar, utan vår HR-person loggar och håller...
Svar
13
· Visningar
1 846
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama