Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon lagtext om det?
Ok, jag letar och läser. Tackar.Det finns flera lagtexter orkar inte leta upp men några länkar finns här.
Grunderna för godkänd transport av häst är bl.a. att ”lasten ska vara säkrad”, frambommar måste finnas enl exakta måttangivelser samt transporten ska kunna välta utan att demoleras totalt så att djuret skadas eller kommer ut.
Några länkar till lagtexter nämns i denna:
http://www.dalagarden.com/veterinarens-tips/transport-av-hast/
Men en sådan kan väl knappast vara godkänd som hästtransport?Får man köra en häst i en kärra utan tak där hästen definitivt skulle kunna klättra ut?
Men en sådan kan väl knappast vara godkänd som hästtransport?
Har aldrig sett en hästtransport utan tak nånsin.
Jaha. Tyckte snarare det lät som någon funderade på att köra sin häst så utan tak och att @Luff letade efter motargument? Men jag kan ha missuppfattat.Det är ju därför TS frågar vad som gäller .
Jaha. Tyckte snarare det lät som någon funderade på att köra sin häst så utan tak och att @Luff letade efter motargument? Men jag kan ha missuppfattat.
Det är inte ok att köra häst så.
Du menar att jag inte har missuppfattat? Eller vad?
Du menar att jag inte har missuppfattat? Eller vad?
Men en sådan kan väl knappast vara godkänd som hästtransport?
Har aldrig sett en hästtransport utan tak nånsin.
Jag har inte redigerat något.Nej.
Vet inte hur du tolkat att TS funderar på det . Edit : du redigerade medans jag svarade rätt rejält så ja - TS frågar nog för att nån annan ev är aktuell .
Jag har inte redigerat något.
Ok tack! Nu är jag medJag svarade på detta :
Ok tack! Nu är jag med
Man kör ju kor så här;
Nej, jag tänker inte köra häst så.
Jo jag har haft en häst på betäckning som transporterades så mellan hagarna. Funkade tydligen fint.Jag skulle gärna vilja läsa lagtexten där det står att det inte är tillåtet.
Jag har inte själv tänkt köra hästar så, men jag har varit på en sommarpremiering för ett antal år sedan, då ett antal kallblodshästar transporterades dit med traktor och öppen släpvagn liknande den ovan med kor i.