Får man ha röd rosett i svansen i dressyrmomentet?

C

Crazymama

Hur är det med den röda rosetten som man sätter i svansen för att hästen kan sparka, får man ha den i dressyrmomentet? Min kompis blev i helgen upplyst av dressyrdomaren som haft paus innan hon skulle gå in att hon var tvungen att ta bort den innan hon gick in på banan annars skulle hon bli utesluten. Dressyrdomaren menade att det var en utsmyckning:eek:. Men för mig är det definitivt inte en utsmyckning utan en varning för både andra ryttare och publik.

Sv: Får man ha röd rosett i svansen i dressyrmomentet?

Konstigt det har jag aldrig hört förut. Det är ju en säkerhets detalj. Jag vet dom som har en röd rosett i pannan på hästen för att den är skygg också, men några klagomål har dom aldrig fått.

Vi har alltid haft röd rosett i svansen på Molinna när hon gick fälttävlan, i dressyren också. Ingen som sa något!

Jag har hört talas om att vissa domare kan tycka så men vad jag vet står det ingenstans utan är en tolkningsfråga.

Om vi nån gång haft häst med behov av röd rosett så tar vi alltid ur den innan man går in på banan.
Om inte annat för att inte signalera till domaren att man har en tjurig/besvärlig/ouppfostrad häst :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 675
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 315
Senast: QueenLilith
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 803
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 456
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar