Får man ha en häst i hästtransporten över natten?

Tror lydelsen är "dagligen". Inte "hela tiden".
Dvs boxar med hela mellanväggar är ok om hästen har kompis i hagen.
Och tvärt om - hästar får gå ensamma i hagen om de kan ha fysisk kontakt genom boxgaller.

Hur som tror jag inte en natt utan fysisk kontakt med en annan häst skulle påverka hästen speciellt negativt.
Ja, det stämmer säkert och är en rimlig lösning!

Det var ett av många argument mot att det var olämpligt att låta ponnyn sova i hästtransporten. :)

Nu var det här visserligen i en tävlings-situation men generellt hade jag nog, sommartid, föredragit att bygga en minihage åt hästen så den fick fast mark under fötterna.

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 105
Senast: CaisaCax
·
Träning Jag har en ponny som blir extremt stressad vid tävling. Hon är väldigt känslig och har mycket gång och blir väldigt explosiv inne på...
Svar
2
· Visningar
356
Senast: animalasia
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar