Får man göra så?

Halali

Trådstartare
Har en kompis som satt igång en häst till tävlingsnivå samt tävlat en hel del för att ägaren skulle kunna få hästen såld. De hade skrivit papper på att när hästen väl sattes ut till försäljning och blev såld skulle min kompis få en viss % på summan.

Nu har hästen varit utsatt till annons en vecka och då ingen ringt och akutköpt den vill ägaren sätta ut den på foder istället. Får man göra så? Det innebär ju att tjejen som lagt ner allt arbete och pengar på att få igång hästen kommer stå lottlös.

Är själv väldigt okunnig men tänkte langa vidare frågan till er kloka bukare :)

Sv: Får man göra så?

tveksamt, då de skrivit papper på det. Men å andra sidan bör de väl ha skrivit något om hästen inte skulle bli såld eller? Sen är marknaden inte den bästa för säljaren just nu. Så en vecka är väl inte så jättelänge eller?

Sv: Får man göra så?

Det har jag svårt att tro, men det beror ju också på hur man skrivit kontraktet. "När hästen blir såld" kan ju innefatta en tid allt från en dag till flera år om man inte förtydligat. Men har de skrivit att hästen ska tränas inför försäljning och därefter säljas är det vad som gäller, har mycket svårt att tro något annat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 218
Senast: Johanna1988
·
Anläggning Hej alla Ni som har följt med vet jag har köpt en häst, underbart 5årigt sto från en seriös uppfödare. INNAN jag ens gick igång med... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 788
Senast: Lobelia
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit... 2
Svar
34
· Visningar
7 721
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka