Får jag tävla på detta bett?

D

Doneloge

Någon som har dressyr TR hemma och kan berätta för mig om jag får använda detta bett på tävling? Har för mig att metallen måste vara enfärgat.

Bild: Hööks hemsida -> Bett och sedan "tredelat bett i sötmalm"

Sv: Får jag tävla på detta bett?

Tränsbett med både rörliga och fastaringar är tilllåtna. Trän bett är även tredelat. Så det spelar ingen roll om den är silver eller i koppar eller i äpple smak.

Förr vet jag att koppardel inte var tillåtet då bettet skulle vara av samma metall. Är det ändrat?

Ja, det är det. Det är tilllåtet att ha olika metaller. Så har det varit ganska länge ser jag. Men jag var lite osäker så va jag var tvungen att kolla upp det.

Varje dag lär man sig något nytt:idea: ! Bra dessutom att reglerna ändras efter hand...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur