Får inte vaccinationsintyget!

Sv: Får inte vaccinationsintyget!

En 4 är det nog inte, ser ut som en 3a irl..:3
Mr. Crom.

Jag retar mig mest på om de skulle envisas med att säga att han är vaccinerad om han inte är det.. De har absolut inget att tjäna på det, frågan kom inte ens upp förräns han var köpt och betald. Men jag ska ringa och höra som någon föreslog.

Hur han är? Han är trevlig. x)

okej, jag är bara nyfiken, det är ju kul att prata med andra som har samma årskull som en själv.

hur är han att rida? köra? :)

En 4 är det nog inte, ser ut som en 3a irl..:3
Mr. Crom.

Konstigt, han finns inte med i registret på STC. Sökte för skoj skull på namnet, men fann det inte.

Är han s k "dödad" i registret? Eftersom han inte finns med.:crazy:

Konstigt, han finns inte med i registret på STC. Sökte för skoj skull på namnet, men fann det inte.

Är han s k "dödad" i registret? Eftersom han inte finns med.:crazy:

Hmm, jag hittade honom? Sökte på regnr 023110 och fick fram Mr Crom, mörkbrun valack.

Han är avregistrerad för tävlingar eller nåt sånt, typ..kanske är därför?

yapp...fast i passet är han hingst..får fixa till det sen.

Han är inte inriden eller inkörd.. eller.. han ska ju vara travtränad (ej startad eller snabbjobbad) men han verkar defenitivt inte det allra minsta inkörd.. eller ens tömkörd.. O_o Fast det kanske är jag som ''kör'' konstigt..

Jag bröt handen under inridningsförsöket, inte hans fel egentligen han har betett sig som en ängel. Men så denna enda gången började han springa och ville inte sluta..inte fullt sken utan han accelererade långsamt upp.. skritt-tölt-trav-''travartav'' och till en rund fin gallop.. jag vet fortfarande inte vad som eg fick honom till det.. men så gled sadeln, och med sadel på magen på hästen hoppar jag av. Landade fel och splitrade vänstra handleden, som nu växt ihop lite fel..och tja.. :3
Försökte sitta lite på honom några gånger senare men han har börjat lyfta bken lite..inte bocka precis utan mer studsa till som att säga ''detta tål jag inte!" bror säkert på att han får mer foder eller nåt (i min fantasi vill jag ju att det ska vara för att han kommer ihåg förra gången och inte vill skada mig igen.. :angel: ), men vi ska kolla igenom honom ordentligt med vetrinär innan vi fortsätter. Och nu har vi en bättre sadel... Han blev ju inte besiktigad när när vi köpte honom.. :blush:
Jag har eg. tappat lusten att rida helt, menmen.
Annars är han jättefin att träna, jobbar från marken. Han har blivit en riktig ängel att leda, kan bara hänga grimskaftet över handen och göra volter och åttor i trav med honom bredvid, saktar ner utan att man ber honom etc..TOR skillnad från de hästar jag vant mig vid från skola där man nästan fick ha kedja för att inte bli ivägsläpad..
Inpackad i pressenningar har han också blivit.. x)
Jättefin att jobba med, han lyssnar verkligen. :3

Jag skulle svälja förtreten och fixa ett nytt......för hästens skull.

Jag får inte heller vaccinationsintyget till min häst jag köpt.
Förra ägaren säger att hon har tappat bort det. Hon säger att min häst är vaccinerad för allt även boutulism, och nästa år i april ska hon vaccineras för allt igen. Hoppas att det stämmer, att intyget är borta och att hon är vaccinerad.:cool: Så jobbigt när man inte har allt man ska ha. Det som jag oxå tycker är märkligt att inget är inskrivet i passet:crazy:

Jo, han är vaccinerad för allt, inklusive botulism, och omvaccinerad i år hos oss.. Jag ska fixa vaccinations intyg eller om det visar sig helt omöjligt, vaccinera om grunden, innan nästa gång (är väl en gång i halvåret eller nåt) när Dacke ska ha ny spruta. Men fram tills dess vågar jag faktiskt chanca eftersom vi bor så avskilt och inte träffar andra hästar eller hästfolk som kan sprida smittor, inte utan att det skulle vara extrem otur i varje fall. Och stelkrampen ska han ju bara ha..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama