Sv: Får inte vaccinationsintyget!
Han är inte inriden eller inkörd.. eller.. han ska ju vara travtränad (ej startad eller snabbjobbad) men han verkar defenitivt inte det allra minsta inkörd.. eller ens tömkörd..
Fast det kanske är jag som ''kör'' konstigt..
Jag bröt handen under inridningsförsöket, inte hans fel egentligen han har betett sig som en ängel. Men så denna enda gången började han springa och ville inte sluta..inte fullt sken utan han accelererade långsamt upp.. skritt-tölt-trav-''travartav'' och till en rund fin gallop.. jag vet fortfarande inte vad som eg fick honom till det.. men så gled sadeln, och med sadel på magen på hästen hoppar jag av. Landade fel och splitrade vänstra handleden, som nu växt ihop lite fel..och tja.. :3
Försökte sitta lite på honom några gånger senare men han har börjat lyfta bken lite..inte bocka precis utan mer studsa till som att säga ''detta tål jag inte!" bror säkert på att han får mer foder eller nåt (i min fantasi vill jag ju att det ska vara för att han kommer ihåg förra gången och inte vill skada mig igen..
), men vi ska kolla igenom honom ordentligt med vetrinär innan vi fortsätter. Och nu har vi en bättre sadel... Han blev ju inte besiktigad när när vi köpte honom.. :blush:
Jag har eg. tappat lusten att rida helt, menmen.
Annars är han jättefin att träna, jobbar från marken. Han har blivit en riktig ängel att leda, kan bara hänga grimskaftet över handen och göra volter och åttor i trav med honom bredvid, saktar ner utan att man ber honom etc..TOR skillnad från de hästar jag vant mig vid från skola där man nästan fick ha kedja för att inte bli ivägsläpad..
Inpackad i pressenningar har han också blivit.. x)
Jättefin att jobba med, han lyssnar verkligen. :3