Får inte vaccinationsintyget!

Sv: Får inte vaccinationsintyget!

Det står inte med.. de sa att veterinären glömde skriva in det.. >_>
Jag tror iofs att det är rätt häst, det lilla jag kan se av numrena verkar kunna passa in, och åldern är ungefär rätt. I vilket fall bryr jag mig inte alltför mycket, om jag ska vara ärlig.. Det är ju fortfarande min Crow, hans pass säger inget om honom på det viset.. fast iofs om det inte är rätt är det ju nåt skumt i görningen, vill ju inte att det ska vara nån's älskade häststackare som står här och de undrar var han är.. :crazy:
Men jag är rätt säker på att det är rätt ändå.

Det står inte med.. de sa att veterinären glömde skriva in det.. >_>
Jag tror iofs att det är rätt häst, det lilla jag kan se av numrena verkar kunna passa in, och åldern är ungefär rätt. I vilket fall bryr jag mig inte alltför mycket, om jag ska vara ärlig.. Det är ju fortfarande min Crow, hans pass säger inget om honom på det viset.. fast iofs om det inte är rätt är det ju nåt skumt i görningen, vill ju inte att det ska vara nån's älskade häststackare som står här och de undrar var han är.. :crazy:
Men jag är rätt säker på att det är rätt ändå.

hmm, du kan inte ta en bild på märkningen så vi får se?
TÄNK om det inte är rätt häst??
å jag tycker du ska ringa en veterinär som är godkänd av STC och be dom komma ut och identifiera din häst-just för att kunna skriva in det i passet!
det måste stå med, kommer du någonsin behöva använda det så kommer ingen tro på att det är rätt häst...

eftersom det är sånt himla strul med att få ett vaccinationsintyg så gissar jag på att det är något skumt med det hela.

en veterinär "glömmer" inte bara att skriva in i passet att den blivit kastrerad.

han är inte klapphingst då?? du är HELT säker på att han är kastrerad?

Jag är inte så bra på sån't.. eller rättare, har inte kollat efter nåt, det borde finnas ärr efter kastrering väl? >_> De sa att han var kastrerad. Ske se om jag kan få ett foto på det imorron. Frysmärkningen, alltså..

Hade ju vatt kul att plötsligt veta att man har en hingst i hagen.. :rofl:

OK... Nu har jag till min hästs stora förtrytelse och kränkta Värdighet, kollat hans bakdel väldigt noga. Jag hittar inget direkt.. där är en väldigt tunn linje som skulle kunna vara ett ärr, eller kanske dölja ett.. (den går hela vägen upp till lilla rumphålet och ner till skapet..) Men den är väldigt tunn.. Nu vet jag inte hur det brukar se ut, jag kollar ju inte så noga.. Men Dacke har ett betydligt tydligare ärr.. O_o Tänk om jag har en klapphingst i hagen..!

angående frysmärkningen fotade jag den med..
Bild%20873.jpg

Det börjar med vaccination och slutar med att jag inte ens vet om det är rätt häst.. :rofl: Frysmärkningen kan ju mycket väl vara rätt... den kan vara nåt annat med. Och den är precis lika otydlig i kort sommarpäls. :)

hmm, man ser ju väldigt lite av numren.. kan man inte raka lite när de sitter, så de syns bättre elr så? så ser du ju exakt :p
jobbig situation..:crazy: //Louise

De syns inte mer än så ens i kort sommarpäls..och hans sommarpäls är både kort och tunn.. :3
Såå jobbigt är det egentligen inte.. Jag har en häst som jag lärt känna och tycker om, behöver inte oroa mig för om han skulle vara hingst då han fortfarande är som han är oavsett om jag vet det eller inte (men han är vallack enligt STC tydligen, om det nu är rätt häst :rofl: ) Så det enda är att jag vill ha vaccinationsintyget.. ska ringa till STC senare och kolla.
Och om det nu skulle vara fel häst är det enda som kan störa mig att nån sitter och undrar var deras häst är.. men jag tror att det är rätt. :3

men du ser väl om han har kulorna kvar? :o

nr:et tycker jag ser ut att stämma!
annars kan du ju gå efter färg o dylikt från passet.
antal virvlar m.m

Inga kulor.. :rofl: men han skulle ju i teorin kunna vara klapphingst med båda kulorna kvar inne:P

Virvlar finns inte i passet, och inga tecken heller.. han har inga, så.. men det är väl också lite ovanligt eg..inte ett enda tecken. Eller kanske inte.
Det är nog samma, så jag oroar mig inte så mycket :P

(WOW!! Jag har blivit Måndansare! :D vad fint det låter! x)

De flesta travare är väl bruna utan tecken är min åsikt.
Säkert är det rätt häst. Men vaccinerad är han nog inte din valack. Så ring genast veterinären för vaccinationer.
Hoppas det går bra för dig och din häst!

Han klarar sig nog ett par månader utan, han får omvaccinering nästa gång Dacke får, och efter att jag ringt och kollat med STC som någon föreslog. Eftersom säljarna säger att han är vaccinerad mot stelkramp, botulism och influensa (har jag för mig det var) och vi har hållt igång det, så tror jag att han har fått vaccineringen med. De må vara slarviga och mindre seriösa, men varför ljuga? Hästen är ju köpt och betald.

Och eftersom vi lever så isolerat utan vare sig andra hästar eller hästfolk som de kommer i kontakt med, så vågar jag chanca den tiden.

Raka där siffrorna är så tror jag att du lättare kan se frysmärkningen. Det växer ju ut igen, det är ju bättre att veta vad som står på halsen. Tror inte att det ska vara några bekymmer att se siffrorna då.

Good luck to you.:)

Vill inte raka..det blir fuult..x) speciellt inte nu när vintern är så nära, han går mer eller mindre på lösdrift..tänk så fryser han om halsen..eh.. >_> Vi har ingen klippmashin heller. Men jag tror nog det är rätt häst ändå-...

kan ju raka bara den lilla biten..? fast okej det blir ju inte supervackert. men tror inte han skulle frysa bara för den lilla biten :P

Joooodåå.. han kommer nog frysa ihjäl.. :rofl: men det är fult.. :3 Väntar nog med rakningen tills jag är lite mer osäker..

De hände mig med!

dock håller jag nu på att grundvacinera honom igen!
Ingen större fara! han var dock inte vaccinerad i tid....då traravaran får starta endå va!?

Kan ju klippa med sax. Kanske det inte är så viktigt ändå.:angel::smirk:

Nu när vintern nalkas så växer det hur fort som helst. Så varför hänga upp sig på att du fått klippa, när du nu vill ha svar.;)

Jaja, ska klippa stackaren.. >_> Men med sax.. kommer jag tillräckligt nära för att se med det då?

Bild%20895.jpg

Blev inte mycket tydligare.. >_>'' Men det ser väl ut som 23110S eller -2S..är det nästsista ett o eller en 0a? :3

Bild%20895.jpg

Blev inte mycket tydligare.. >_>'' Men det ser väl ut som 23110S eller -2S..är det nästsista ett o eller en 0a? :3

Tycker faktiskt att det ser ut som 24110S, men kan ju ha fel. Vad heter hästen?

min travare och jag har samma problem, men nu har jag fått alla papper. låter precis som en sån skojare som jag fått på halsen.... men men tillbaka till vaccinationen.

men travare vaccineras sällan, (hos vissa uppfödare ägare), min var inte det. dom blir oftast inte det för att det kan sänka deras prestationsförmåga... men men.

hur är din häst då? :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama