Får hon bete sig så?

Sv: Får hon bete sig så?

Klaga på henne! Annars är hon väl likadan mot nästa.
 
Sv: Får hon bete sig så?

Men varför i hela fridens namn ska POJKVÄNNEN ringa då???

Det handlar inte bara om att något kan vara fel, det handlar om att när man jobbar med gravida kvinnor med svallande hormoner, så MÅSTE man ha en viss finkänslighet, som nämnda barnmorska uppenbarligen inte hade...

efter som hon inte fick något svar när hon var där nere själv o kom hem o va ledsen/orolig.
jag hade ringt direkt om min tjej råkat ut för något liknande,hade inte tålt att någon behandlat henne så...
 
Sv: Får hon bete sig så?

Ring till MVC och be att få komma in, säg att du är orolig och vill komma in och höra barnets hjärta.... en annan barnmorska alltså inte surtanten! Klaga till din ordinarie barnmorska och berätta hur du blev bemött....
 
Sv: Får hon bete sig så?

Att vara gravid är en emotionell beg-och-dalbana. Ena dagen tål man hur mycket som helst och näste kan någon säga BU och man bryter totalt ihop. Dessa djäkla hormoner. Detta ska din bm veta!
Naturligtvis så bokar man inte in ett läkarbesök till någon bara för att det är roligt. Jag kan dock tala om att det gör enormt ont när den lilla trycker mot gallan!!!! Man tror minst att man ska dö.
Naturligtvis ska du prata med någon annan på mvc. Gå dit och sätt dig och kräv att få tala med en barnmorska som lyssnar på ditt barn och bokar in ett nytt läkarbesök. Annars vänta till kvällen och åk in akut till förlossningen och tala om att du har ont så undersöker dom dig där.
När jag ramlade pladask på magen förra sommaren, gravid i 7:e månaden, (höll på att lasta en häst) fick jag panik och försökte ringa till mvc och få kolla bebisen. Fick svar att det var ingen fara... av en sekreterare i receprionen!! Vi åkte in och satte oss utanför och helt enkelt krävde att få kollat. Visst hjälpte dom mig! Barnmorskan gjorde till och med ett ultraljud för att se att allt var bra. Hon sa att dom alltid gör det om man ramlar.
Ta inte en sur kärrings ord för lag utan vänd dig till någon annan.
Lycka till!!
Ponnymorsan (som blir som en tiger när hon är gravid):devil:
 

Liknande trådar

Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 672
Senast: Hyacinth
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 315
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 316
Senast: Tramptass
·
M
Gravid - 1år Är egentligen inte helt ny på buke, men skriver under nytt nick då det fortfarande är lite hemligt ;) Jag och killen var på andra...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 388
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp