Får era hundar pussa er i ansikatet?

Sv: Får era hundar pussa er i ansikatet?

kl

Pussar på munnen går bort och tvi vale för hundtunga i munnen. Uäk! Men försiktiga pussar på kinden går fint, och jag pussar dem på nosarna också, fast inte på läpparna eller tryffeln, utan mer på ovansidan, på sidan av nosen, ibland medelst fasthållning :angel:

Den unga brukar snabbt som attan slicka mig rätt långt in i örat när han får tillfälle, vilket jag väl försöker undvika i den mån jag hinner eller lyckas behålla allvaret. Den vuxna slickar mig ibland i armvecket och får hållas, annars är de ganska modesta i sitt pussande, vilket passar mig utmärkt. De gillar däremot att skeda till min förtjusning :D

Jag är inte det minsta rädd för bassilusker och annat skit som kan finnas eller nyss har funnits i munnen på hunden- men jag tyckar det är äckligt och skulle aldrig slabba mule med en hund.

Och jag ryser när andra håller på så med sina hundar intill eller i TV.*vrider mig av obehag*

Jag låter aldrig vår hund slicka mig i ansiktet. Inte för att det kanske är ohygieniskt, men tanken på att han kanske för 10 min sen slickade sig i rumpan eller på andra "ställen" är nog för att få mig att avstå. Min mamma lät honom alltid slicka henne i ansiktet, men sen jag påpekade det där med att han slickar sig i rumpan ibland har hon dragit ned på det rätt ordentligt ;p

Här pussas vi oxå:love: 2 åringen och lill valpen pussas ganska vilt, medans våran gammla labbe har lagt ner pussandet förutom någon enstaka gång och det är ju iof lite tur för han luktar inte godis ur munnen längre;)

Vår vovve får pussa oss i ansiktet, dock inte på munnen! Sträcker fram hakan och säger PUSS och då får jag en på hakan.. Sen går jag ju och tvättar av hakan..
Dock får hon inte pussas i ansiktet utom på kommando och det sköter hon bra! Vill inte att hon ska hoppa uppp i ansiktet på folk och framförallt inte barn som ju hamnar i en bättre nivå för ansiktspussar..

Nope...inga hundtungor i ansiktet. Jag vet vart dom tungorna har varit. Hundrumpa, kompisens rumpa, ruttna älgben, fårskit, kattskit, löpslick, hästhovsbitar...uäck!

kl

Jag låter inte mina hundar slicka någon i ansiktet. Kooikern är iofs väldigt sparsam med den känsloyttringen överhuvudtaget så honom har det aldrig varit några "bekymmer" med. Min jaktgolden har jag inte behövt avstyra speciellt burdust heller. Det nästintill kväljer mig när hundar hinner slicka mig i ansiktet, förmodligen har jag väl läst för mycket mikrobiologi för mitt eget bästa ;) Min jaktgolden hoppas jag kunna ta med mig till jobbet i framtiden och då får han definitivt inte slicka folk i ansiktet. Men när det gäller mindre barn så verkar han ha svårt att låta bli..

Alfons ÄLSKAR att pussas, han pussar alla människor och även hästarna om de låter honom. Kan inte säga att jag är så förtjust i det men det känns lite elakt att inte låta honom eftersom han så gärna vill,har aldrig träffat en så pussgalen hund.
Hundar med dålig andedräkt får dock inte pussa mig :eek:

Har fyra busar varav en är "kriminell" på att slicka i ansiktet - gillar dock inte kyssar på munnen. Har även alla fyra i trängandes i sängen nattetid:)

*kl*

Vi kanske får en annan bild av detta med pussandet, nu när dvärgbandmasken gör intåg i vårt land...

*KL*

Såhär brukade det se ut hemma hos oss:

150295_1708767087066_1474760759_31776711_924554_n.jpg

33650_1622703135521_1474760759_31605521_2322980_n.jpg

Ni tyckte om att pussa på vem ;) Det Lilleman pussade på alla (fast det var nog bara jag i familjen som tyckte om det :love:, till en viss gräns då).

Never! Ever! :eek:

Fast vi pussas ändå:love: Jag frågar om mamma får en puss och då vänder vovve upp kinden så får jag pussa henne där:) Inlärt så klart.

Men vi gosar väldigt mycket överlag och har våra gos-beteenden.

Ungarna smygpussar hon gärna om hon kommer åt, men dom vill oftast inte heller ha pussar i ansiktet.

Jag har en riktig pussgurka så vi får vår beskärda del här hemma vare sig vi vill eller inte... Gärna som väckningsteknik, och den är väldigt effektiv;)

Inte på mig men ibland på husse eller vissa vänner. Inte så rädd för bakterier men tycker inte det är speciellt mysigt.

En kurstränare sa en gång när mamma frågade om hästskit som min hund gärna äter om han hittar, kommer inte ihåg exakt ord han använde, men att hundar har starkare saliv eller hur man ska säga, och liksom neutraliserar.

Min hund är en ras som brukar vara ganska slickig, och han slikcas mycket. Ibland går det nästan inte prata med honom (kela) med honom utan att han ska slicka. Jag har itne så mycket emot slickandet egentligen, men han behöver ju inte tvätta mig. Sen vill man ju att han ska sluta när man säger till. Slicka i ansiktet är väl inte hela världen, men jag vill inte att han ska slika på munnen. Sen vill jag inte gärna att han ska slicka när han har ätit nåt äckligt ute, som hästskit... I alla fall inte direkt man kommer in...

KL

Jag gillar inte pussar i ansiktet och bara mattligt pa andra stallen pa kroppen. Da och da kan hon inte halla sig utan jag far nagra snabba pa hakan ... Det ar inte for inte jag kaller henne "My lizzard girl". :p

:rofl:
En hund med försiktiga, dutta-med-tungan-pussar går iof an:)

Min vovve är precis en sådan. Hans pssar är så otroligt gulliga och han är alltid oändligt försiktig och nosar länge först, sedan duttar han lite och ser jättenöjd ut med sig själv.

Min kompis vovve ger väldigt mycket blötare pussar och blir dessutom gärna klängig. Med den hunden är jag noga med att han har kontroll på sig själv men det är inte för bascillernas skull utan handlar om respekt för mig och mina åsikter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka