Får era hundar pussa er i ansikatet?

Sv: Får era hundar pussa er i ansikatet?

Här pussas lilleman mer än gärna! Och inte gör det mig någonting alls. Stora herrn pussas inte lika gärna, när han gör det så pussas han mycket försiktigt och inte så mycket, vilket är tur för hans pussar är inte lika mysiga :D

*kl*

Nä jag tycker det är äckligt. Så när han vill gå upp tidigt som attan väcker han mig genom att slicka mig på näsan. Men han är inte så mycket för att pussas ändå.

usch nej, inga pussar för min del.. Däremot är min lilla terrier gärna runt omkring ansiktet om hon känner att man behöver tröst, men då nosar hon bara och killas med morrhåren.

Ja, mina får pussa mig i ansiktet. Dock har Coyote rätt slemmiga pussar, så en eller två räcker liksom :D. Narmo pussas med läpparna och inte med tungan, så det är helt ok :love:

Vad gäller andras hundar så är det bara vissa jag kan tänka mig får ge mig en puss. Det beror på hur mycket jag tycker om dom, eller om dom är snuskiga (äter massa bös i tid och otid, slickar i sig kiss) osv.

Jajemen!

Jag tycker att det är mysigt! Hon är ju dock ganska liten så det blir inte så slabbigt.

Bebisen som inte kan freda sig och tycker att det är fasligt kul att få blöta hundpussar i ansiktet råkar i bland ut för hundens ömma kärlek. Vi andra i familjen pussar hon bara på händer, armar, kläder, ja var hon kommer åt förutom i ansiktet.
Jag tycker att det är rätt äckligt eftersom jag har sett henne äta människobajs vid två olika tillfällen samt snabbt sluka en övermögligruttenstinkandegammalfågel, vid bajset han jag stoppa henne efter en tugga fågeln svalde hon hel eftersom hon visste att jag inte skulle låta henne behålla den.
Dessutom är hennes största hobbey att slicka sig i humpan så nej pussarna vstår jag gärna...

Min är inte så hysteriskt slick-benägen, men sätter man sig på huk och säger 'puss' så får man snällt några stycken :D Jag kan tycka det är gulligt att få en liten puss på hakan, men inte uppe i ansiktet, det känns inte trevligt eftersom jag vet vad han äter när han är med i stallet :cool: . Han får hångla med sin husse istället, men då får inte husse hångla med matte :idea:

Tänkte på det senast i helgen då jag var sökfigurant för en stor rottis som när den hittade mig diskade av mig mycket grundligt i hela ansiktet innan den tog rullen och sprang iväg. :crazy:

Jag gillar inte tunganöverhelaansiktet pussar.. En liten försynt snabbslick på kinden kan gå bra men där går gränsen. Men ungarna, helst den minsta får regelbundet ansiktet tvättat.. Gärna inne i munnen också, men då säger vi alltid till.

Däremot så är jag helt besatt av kalla hundnöss(en nos, flera nöss:p)! Så mina hundar får stå ut med att få mattes kind eller framsida av hakan tryckt mot sina nosar i tid och otid när de är sådär härligt kalla och blöta.:o

Mvh

Samma här, men man får knipa ihop läpparna riktigt hårt när Ian kör sitt race, annars kan man räkna med en hundtunga i mun, det gillar jag INTE.

+1 på den Schäfern är försiktig i sitt slickande, Hoffen är en tvätterska

Jag har inget emot hundpussar :D

Dessutom är jag galen i nosar av alla former och brukar ta tag runt på både mina hundar och katter och ge dom en riktigt mittpåpuss så ofta jag kan :love:

:banana: håller med fullständigt! Finns inget gosigare än nospussar :bump:

...vovve 1 fnyser och "står ut", vovve 2 sträcker fram näsan och stirrar med stooora ögon - mys matte, mys!

Allmän reflektion:
Har en gammal film på mig som liten (3-4 år kanske) då jag delar saftglas med dåvarande vovve, RIP. Finns ett också oräknerligt antal bilder på mig sovandes mitt i hundhögen. Jag tänker att det istället är stärkande för immunförsvaret. :D

Däremot vill jag inte blir helt rentvättad - mest av bekvämlighetsskäl, det är lite geggigt att få hela ansiktet insmörjt i hundsaliv.

kl

Min hund slickas nästan aldrig i ansiktet, däremot ger hon de mest underbara nos-pussarna som finns :love:. Dock slickar hon gärna mina händer/armar, och pojkvännens fötter blir grundligt tvättade varje kväll :p

Jag har inget direkt emot att bli tvättad i ansiktet, men jag vill inte gärna bli avslätad. Bakterier är jag dock inte ett dugg rädd för!

skulle min hund slicka mig i ansiktet, skulle jag bara bli glad, haha. för hon skulle aldrig göra det;) man kan få en slick på nästan för när man ska vakna eller om man kommer kan hon gapa/slicka liite mot ansiktet.

men "min" andra hund(min brors) älskar att pussas och hon får gärna pussas i ansiktet :laugh:

kl
Nä fy sjutton va vidrigt:crazy:
Min gammelhunn visste att man inte fick, min "nya" gammelhund kan råka ibland och lilla hinner man aldrig säga till utan där gäller det bara att hålla ansiktet ifrån henne eller hålla igen hennes mun.

Man vet aldrig vart/vad dom slickat innan dom kommer för att slicka en annan:crazy:
Är inte rädd att bli sjuk men skulle aldrig frivilligt dra en kattskit över munnen!

Labben har oftare tungan utanför än i munnen och han hivar iväg sin tunga så fort han får chansen. Det ska vara rejäla pussar! Helst lite slemmiga också. Schäfern pussas bara när hon blir extra uppspelt, detsamma gäller valpen.

Personligen gillar jag inte pussar direkt på munnen, men resten av ansiktet är ok. I alla fall en eller ett par pussar, sedan blir det för mycket. Sambon tycker det är äckligt med allt slickande, och tycker inte ens om att de slickar på hans händer. Konstigt tycker jag ;)

Nej, helst inga hundtungor i munnen, tack.

Men vi pussas som sagt en hel del här hemma. Han får ju stå ut med mina :angel:

bild-2011-03-30-kl-16-23-4_140382587.jpg

Boss ger mig lite flyktiga pussar varje morgon, när han ser att jag börjar vakna. Ida "pussas" genom att sätta nosen mot ett öra och pusta lite. Jättemysigt!

Annars är det väldigt lite pussande och slemmande här hemma, de fjäskar på andra sätt...:D Mest jag som pussar på dem tror jag;)

Senast ändrad:

Här hemma pussas det så mycket det bara går.
Skulle jag inte säga ifrån till terriern så skulle han pussas tills jag var helt avskalad ^^
Finns det inte ett ansikte att pussa så tar han den nakna hud som finns, allt från fötter, händer, armar, ben, öron ja you name it han pussar det! :p
Speciellt när han va liten så va han helt tokig i pussar! när han vaknade och tyckte att jag skulle vakna med så pussade han mig i heeela ansiktet. ögon o mun va inga problem för dom kunde ja ju stänga.. däremot näsan, å hans lill tunga .. trodde ibland att han va uppe i hjärnan på mig XD
"lill" valpen har jag inte ens haft en vecka, men han gillar oxå att pussas :)
Enda gångerna då jag säger ifrån är om de har lyckats få i sig nått äckligt, oftast handlar det om kattskit ifall de ha smugit sig in till kattlådan eller hittat nått ute.

Men utöver det så visar vi vår kärlek öppet ^^

Senast ändrad:

Hemma hos oss har vi pusskalas varje dag:D
Inte rädd för vare sig bakterier eller blöta hundtungor, och vi har 4 hundar;)

Det där kunde vara skrivet av mig.... både vad gäller pussandet och antalet hundar. :D Praktiskt, nu slipper jag skriva något själv... ;)

nja, jag slipper helt. Moff är väldigt slickig, visserligen mest på armarna men jag tycker inte det är så trevligt att gå runt och va blöt hela tiden :p

Kinesen har nån dold talang för när man minst anar det får man en näspuss, det är inte en puss på näsan utan i :angel: vansinnigt snabb är han och han lyckas alltid pricka! mycket underligt :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka