Får ej bort filmfil. Vad göra?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Jozephin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 954
J

Jozephin

Fått ner en fimlfil i datorn som ej går att ta bort eller se på eller nånting. Den gör däremot så att datorn hänger sig och blir jätteseg. När jag försöker rader den så får jag upp ett felmeddelande där det står "Det går inte att radera filen. Detta används av en annan person elelr ett annat program. Avsluta alla programs om kan tänkas använda filen och försök sedan igen."

Jag har försökt leta upp programmet som kan tänkas köra det emn utan resultat. Vad göra? Vill helst slippa installera om windows etc. Har försökt ställa tillbaka datorn med sån där systemåterställning men filen försvinner inte ändå.

Något geni som kan hjälpa mig? :crazy:

Sv: Får ej bort filmfil. Vad göra?

skapa ett nytt textdokument på skrivbordet, klistra in detta i filen:

Kod:
[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

välj arkiv -> spara som, döp den till filmfix.INF och välj alla filer istället för textdokument (ansi). sedna högerklickar du på filen och väljer "installera"

tror du att en normal människa klarar det?
rättelse: vågar?

Start -> run/kör
skriv: cmd
[ok]
Det ska öppna ett kommandofönster
Navigera till filmen som vanligt, och dra filen till kommandofönstret
Nu ska sökvägen till filen ligga där. Backa till början av raden och skriv del, så att det blir
del x:/blabla/filen
Tryck inte enter än.

Tryck ctrl-alt-delete, växla till processer, hitta explorer.exe och välj end process (avsluta öhm..). Stäng inte aktivitetshanteraren/task managern

Nu blir du av med startmenyn etc, tryck alt-tab för att komma till prompten, tryck enter.
Filen ska nu vara borta. Växla till task manager, växla till applications, välj New task (eh. Längst till höger). Skriv explorer.

Baka_kun skrev:
men det är ju trots allt bara en temporär lösning på ett bestående problem?

Om man inte vill formulera det som "en enkel lösning på ett sällsynt problem."

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Wille
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 871
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 696
IT & mobiler Jag har köpt en ny Acer Aspire V5-552 med 8 GB, 1 TB. Från första början har den börjat med startreparation när man trycker igång den...
Svar
11
· Visningar
1 112
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skänkla mer?
  • Hull..?