Får dom verkligen göra så?

Sv: Får dom verkligen göra så?

Men så kan dom ju inte göra. byta mellan klasserna får man ju alltid göra...

i Hopp TR står det så här:

"En ryttare får, utan att betala efteranmälningsavgift, flytta en anmäld häst till en annan klass än där hästen ursprungligen var anmäld. Sådant ekipage ska ur startordningsynpunkt behandlas som efteranmält. Avsteg från denna rutin kan beviljas av överdomaren om det finns särskilda skäl."

Så JA det ska du ju få, det står ju i TR...och dessutom borde det ju inte spela någon roll det är ju fortfarande 1 start du gör, för någon annan spelar det ju ingen roll i vilken klass..

Hm, dom kanske hade godkännande från överdomaren då? Fast antagligen inte, eftersom att han sa till oss att det var okej. Men ja, jag tycker också att det var konstigt. Har aldrig stött på det tidigare.

tyvärr får de göra så... på min klubb för ett tag sen blev det så mkt anmälningar på na/reg vet ej vilket, men de fick lotta vilka som var tvugna att strykas de fick inte ställa upp alls :/ tråkigt när de blir så....:confused:

När vi arrangerar tävlingar så brukar det inte vara några problem. Men är det fullt, dvs att man har behövt lotta bort ekipage så är det desto krångligare.

Jag har själv bytt klass någongång vilket då har gått bra. Men det är verkligen inget jag tar för givet.

Är det bara jag som uppfattade det som att TS ville rida TVÅ klasser på fredagen? Och att det därför inte gick, eftersom man begränsat det till en klass? :

Igår kom det upp på hemsidan att dom hade infört max en start/häst på fredagen p.g.a för mycket starter, och att dom hade strukit den högsta klassen. Jag mailade och bad om att få stå kvar till 140 och göra klassbyte från 120 till 110. Jag fick då svaret att jag inte fick rida 110 heller p.g.a för mycket starter.

Senast ändrad av en moderator:

Alltså, jag var anmäld två klasser på fredagen från början, 120 och 140. När dom sedan införde max 1 start/dag ville jag göra klassbyte från 120 till 110 som gick på torsdagen. Ursäkta om jag förklarade det rörigt. :)

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 951
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka