Får din hund sitta i ditt knä?

Sv: Får din hund sitta i ditt knä?

Att vara ledare för min hund är inte det samma som att jag ska vara dominant eller auktoritär,de orden och egenskaperna klingar negativt för mig. Jag är inte för militärisk diciplin på djur överhuvudtaget.
På vilket sätt mår djur som har militärisk disciplin dåligt?
Varför klingar ordet dominant eller auktoritär negativt i dina ögon?
På vilket sätt ser du ovan nämnda ord som synonymer med militärisk disciplin?
Innebär dominans och auktoritet att man inte kan kela med sina djur och visa dom sin uppskattning?

Jag tror du är ute och cyklar.

Är det förenat med god ledarskap att ha en hund i käet?

Beror, som alltid, på hur och varför. Min schäfertik är väldigt knäig och halvligger gärna på mig/ i mitt knä om vi gosar i soffan eller så. För henne och mig är det mys och stunder som vi båda njuter av. Skillnad hade varit om hon gjorde det på ett buffligt sätt.

Min cocker får sitta i knäet och ligger ofta i mitt knä och sover i soffan, det tycker vi båda är jättemysigt! Vi brukar också sitta och "prata" i knäet, hon sitter med ansiktet mot mig och lutar pannan mot min axel eller liknande, jättemysigt :D
Dock accepterar hon om jag inte vill ha henne i knäet.

Rottan däremot varken får eller är van vid att sitta i knä, inte så skönt att bli mosad av 45 kg hund ^^.
Hon nöjer sig med att ligga näära med huvudet halvt i knät =)

Har inte märkt att det skulle påverka vår relation till varandra negativt, vi vet var vi har varandra. Däremot kan cockern använda det till sin fördel hos andra, tex mamma och pappa eller kompisar, men då får de putta bort henne och ignorera. Hon ska inte bestämma när de ska kela med henne...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 717
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har sökt på aktivering i forumet men får mest bara upp trådar med ”bruksaktivering”. Och det passar verkligen inte mig och min lilltös...
Svar
16
· Visningar
1 382
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 742
Senast: Viveka
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 575
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31