Får barn tatuera sig

Hehe nej faktiskt inte, gissar att det nästan hade varit bättre, de är lite äldre än tribals vid 18 tror jag. Tror något med färg som blekte ur och små söta blommor eller djur på axel osv, dvs något som man definitivt nog hade trott skulle överlevt en livstid. (en mycket mindre välbekant hade rent av gjort ett fint märke som inte alls fungerade socialt som var tvunget att tatueras över. De verkar inte varna i böckerna där man väljer.)

Nu blir jag ju jättenyfiken, vad är det för ett fint märke som inte fungerar socialt? :o

Hehe nej faktiskt inte, gissar att det nästan hade varit bättre, de är lite äldre än tribals vid 18 tror jag. Tror något med färg som blekte ur och små söta blommor eller djur på axel osv, dvs något som man definitivt nog hade trott skulle överlevt en livstid. (en mycket mindre välbekant hade rent av gjort ett fint märke som inte alls fungerade socialt som var tvunget att tatueras över. De verkar inte varna i böckerna där man väljer.)
Vid din parantes så kom jag att tänka på svastikan som från början betytt något helt annat 🙈
Jag är själv lite tveksam till tatueringar pga hur de ser ut när de åldras, bleks och nästan smets ut typ.

Jag tatuerade mig för övrigt när jag var... 19-20 nånting. En text i nacken, som idag är rätt ful och mer eller mindre oläslig. Stör mig inte det minsta, ångrar inte att jag gjorde den heller. Men det kanske hjälper att jag inte kan se den själv. :D Den gjordes hemma i någons kök, han kontrollerade inget leg och tog typ 500 spänn för det - så visst kan man tatuera sig som minderårig om man verkligen vill även om man inte har massvis med pengar.

Nu blir jag ju jättenyfiken, vad är det för ett fint märke som inte fungerar socialt? :o
Alltså jag har inte grävt djupare i om jag skulle tyckt det var fint eller inte eller exakt vad det var, och stannar gärna okunnig på området. Men det finns en hel hoper märken som tydligen används av folk som hade velat ha en svastika. Men de verkar som sagt då inte ha någon speciell varning för de som är oblivious, på studion.

Alltså jag har inte grävt djupare i om jag skulle tyckt det var fint eller inte eller exakt vad det var, och stannar gärna okunnig på området. Men det finns en hel hoper märken som tydligen används av folk som hade velat ha en svastika. Men de verkar som sagt då inte ha någon speciell varning för de som är oblivious, på studion.

Ah okej, då förstår jag kontexten bättre!

Tribal tatueringar? :D

Min man har en stor tribal på överarmen som går ner lite på underarmen som han gjorde i 20 årsåldern eller nåt. Jag tycker han är superhet med den :love: Han gillar den själv också fortfarande.
Han gjorde dock en annan tatuering innan han fyllde 18 som han nyligen har gjort en stor cover up på. Men det var inte för att han ångrade den utan för att den började bli blek och han ville ha ett annat motiv på den armen nu :)

Min man har en stor tribal på överarmen som går ner lite på underarmen som han gjorde i 20 årsåldern eller nåt. Jag tycker han är superhet med den :love: Han gillar den själv också fortfarande.
Han gjorde dock en annan tatuering innan han fyllde 18 som han nyligen har gjort en stor cover up på. Men det var inte för att han ångrade den utan för att den började bli blek och han ville ha ett annat motiv på den armen nu :)
Jag tänkte bara på det då om man talar om mode i tatueringar så brukar de dyka upp som ämne :D typ på svanskotan eller något :angel::D
Men självklart kan det fortfarande vara snyggt :up:

Senast ändrad:
Jag gjorde två när jag var 18 år. Den ena är kvar och jag gillar den fortfarande. Den andra har jag gjort en cover up över, inte för att jag var missnöjd utan ville ha en sleev som inte passade med det motivet.
Har satsat på stora tatueringar utan massa små detaljer, de håller sig oftast fina längre.
Jag känner aldrig något behov av att dölja dem, de är ju jag.

Skulle hon göra det nu och inte tänkt igenom detta så är det ju inte bra om hon sedan skulle ångra sig. Det är en anledning till att vi är emot detta just nu. Har du någon gång som minderårig ångrat dig?

Jag e 34 nu å har fortfarande inte ändrat mig ;) men jag valde ett ställe på kroppen som är väldigt enkelt att dölja, så det är en tatuering som är väldigt enkel att "glömma bort". Det är vettigt att tänka efter hur stor, var den ska sitta, motiv etc. Hade tänkt på tatueringen i över 1 år innan jag gjorde den. I det stora hela är väl inte det länge att tänka men för mig så blev det bra. Personligen fungerar en öppen dialog utan förbud där man logiskt kan resonera sig fram till en bra lösning för det mesta i livet, även en tatuering. Jag tog till mig vad mina föräldrar sa, speciellt pappa om att den enkelt skulle kunna döljas om jag skulle ångra den, men jag blev trotsig för att mamma sa tvärt nej och inte ville diskutera, då skulle jag ha en. Kan tillägga att pappa själv har tatueringar så ett förbud från honom hade varit väldigt ologiskt :p Men iaf, man är annorlunda som tonåring så det är vettigt att få input från en vuxen och känner man att man blir hörd kanske man också gör bättre val. Men i slutändan är valet ändå fritt för den enskilda individen.

Jag gjorde/fick min första när jag precis fyllt 18. Om några veckor blir det nr två. Den första ångrar jag inte och jag är fortfarande nöjd med placeringen, den har inte förändrats genom vikt upp och vikt ned (och upp igen).

Den nya blir större, placering inte helt klar ännu.

Den här tråden fick mig att minnas hur jag, när jag gick sista året i gymnasiet, allvarligt funderade på att skaffa mig en tatuering på insidan av ankeln. Herrejösses vad glad jag är att jag aldrig gjorde det!

Seriösa studior gör det inte om de är under 18 nej.

Dock fick min bror för sig när han var 16 att göra själv. En har han kvar än idag för att den är så ful :rofl:

Den här tråden fick mig att minnas hur jag, när jag gick sista året i gymnasiet, allvarligt funderade på att skaffa mig en tatuering på insidan av ankeln. Herrejösses vad glad jag är att jag aldrig gjorde det!

Jag ville ha en stor röd ros på ryggen. Är väldigt glad över att jag aldrig tatuerade mig, det är snyggt på andra men passar inte mig alls.

Vännen som tatuerade sig när vi var 18 har kanske... 40 tatueringar nu? De nyare är snyggare än de äldre :D Men har blivit en riktigt snygg blandning.

Hehe nej faktiskt inte, gissar att det nästan hade varit bättre, de är lite äldre än tribals vid 18 tror jag. Tror något med färg som blekte ur och små söta blommor eller djur på axel osv, dvs något som man definitivt nog hade trott skulle överlevt en livstid (eller någon skulle reagera över nu heller för den delen, lite förvånad över att de ansträngde sig för att dölja.). (en mycket mindre välbekant hade iofs gjort ett fint märke som inte alls fungerade socialt som var tvunget att tatueras över. De verkar inte varna i böckerna där man väljer.)
Min bekantas bekant tatuerade en Arla-ko på ena bröstet. Efter att hon hade fått ett par barn så hade kossan förvandlats till en Arla-giraff... 🙈😁

Jag är en av dem som är ganska fylld med tatueringar; helsleeve, underarm, lår, sternum, nacke. Men nog fan är jag stolt över att jag lagt extra tid och pengar på att välja BRA tatuerare, något jag inte hade haft sinnesnärvaro till som minderårig, konsekvenstänket är lite kort då 😅 ta henne till en studio likt Malört i Malmö, härliga tjejer som gör otroligt vackra tatueringar. Eller högre upp har du "min" Thomas av Guld i Sthlm numera som gör så rena linjer och coola motiv.

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 286
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 352
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 583
Senast: starcraft
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 444
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30