Sv: Fångtråd del 4
Bara bra att höra hur andra tänker/resonerar, så tar det inte alls som 'mitt (ditt då) sätt är ända rätta'.
Och helst vill jag ju ha honom gräsfritt, just idag är nog ganska lugnt, då det varit mulet hela dagen och var en 'varm' natt (16 grader). Han kom ut vid tvåtiden. Dock har det oftare nu varit solig dag med ca 18 - 20 grader, och så KALL natt, med 3 - 4 -5 plusgrader bara. Dvs om man ska tro tabellerna så SKYHÖGT med protein. Så jag har inte vågat släppa ut alls, ens med munkorgen. Och sådana dagar kommer det ju komma massa fler nu.
Haken är också att jag inte har möjlighet att han tas in med X h mellanrum och får äta och sen går ut. Går kanonbra när jag är hemma, men mamma törs inte leda honom just nu - vilket jag har full förståelse för. Så när jag jobbar dag t ex är det bara inne eller bara ute. När jag jobbar em/kväll är det ute fm och resten inne eller ute till SEN kväll
Min plan var att jag skulle gräva ut och grusa, har en bror som har en minigrävare, så behövde jag bara köpa duk + grus. Fast Disses fång totalkraschade min ekonomi tyvärr, och jag har inte råd hur jag än försöker. Jag har börjat strimla papper som strö åt fbl för att inte få en utgift till iom att köpa spån, det säger hur illa det är.. =/ (I ärlighetens namn är det väl inte bara Disses fång som är anledningen till tighta läget nu, utan en viss biljävel med förkärlek för bilmekaniker och en transport som behöver repareras, men Ds fång knäckte det helt)
Jag lekte med tanken på att helt enkelt ha honom i arrest (box) tills jag har råd att grusa, men då är vi i november tidigast =/
Jag har tokångest rakt av över gräset, men vet inte hur jag ska bli av med 'allt' (dvs även rötterna och så). Det växer enbart 'skräp' på den där plätten, den är så förstörd av tidigare sjukhagar. Så det som mejades ner var ffa tistlar, kardborrar, brännässlor och så. Men som synes finns det gräs med, även om den stor del av det är mossa. Men finns tuvor med kvickrot, samt andra sorters gräs som jag inte riktigt kan 'artbestämma. Och de bekymrar mig =/
Det SISTA jag vill är ju ett bakslag vad gäller IR-delen, iom att det nu är tydligt hur mkt av lättföddheten som satt i det. Nu vet jag ju inte vad han har för värde idag, men ska man gå på värdet när man testade behövs det ju inte mkt för att han ska gå 'över gränsen' heller. Samtidigt så går jag helt bet på hur jag ska kontrollera den (läs: gräset), när min gräsmördare också han gick och fick fång. (Tänkte ju fbl skulle få beta ner och stampa sönder först, visst det hjälper inte gräsrötterna, men..)