Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
NSAID gör att du inte kan lokalisera ngn direkt smärta.
Har den så ont trots NSAID kan det vara annat.
Dags att kolla upp strålbenen kanske.
"fluggig" överblommad blomma.
Är det alltså så att det nya vuxit fast
Stort grattis i så fall - vilken resa
Åh vad härligt att höra en solskenshistoria Ger en alltid extra hopp! Roligt att det gått så och att hon kan gå i hagen med sin kompis en stund varje dag. Är helt klart det mina saknar mest, varandra.
NSAID gör att du inte kan lokalisera ngn direkt smärta.
Har den så ont trots NSAID kan det vara annat.
Dags att kolla upp strålbenen kanske.
Jag misstänker att min häst, stort halvblod (1,75) fick sin fång pga ngn växtdel trol rötter som gav magstörningen. Hon är en sån som äter allt!! Hon fick två dagar innan de första symptomen gå i en hage hon inte gått i på helan vintern. Anfallet kom veckan innan påsk dvs april en vecka efter att snön försvunnit. Inga andra förändringar hade gjorts hon hade ätit samma hö i flera månader, inget kraftfoder. Hon var i och för sig överviktig. Men inte extremt tjock med fettdepåer, hon hade varit betydligt rundare under sommaren. Min häst reagerade inte heller med att bli dålig i magen utan magen betedde sig som vanligt. Jag lider med dig och hoppas att fbl:s smärtor går över snabbt.
KL
En hel del av det gröna i min halm (som finns i vissa balar) visade sig vara tistlar. Långa, hårda stjälkar, blad med taggar på och en och en annan "fluggig" överblommad blomma. Jag plockar ut det stora, men självklart ligger det några små bladbitar kvar. Men inte är väl tistlar farliga för hästar? Tycker mig ha läst om en hel del hästar här på buke som gillar tistlar. Som sagt, det blir liten mängd kvar när jag plockar, men man undrar ju ändå (såklart !).