Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, det visste inte jag. Tack för upplysningen.
Men det finns ju fortfarande skäl att vänta med röntgen, för du kan ju inte vara säker på att det inte förändras mer. Så det kan fortfarande vara skäl o vänta tills hästen är smärtfri, för då är väl risken inte lika stor för förändring i hoven längre. Eller?
VF:20,5 förra gången, var 21,5 nu...
HF:19,5 förra gången, var 20,1 nu..
Men du kan väl ringa Strömsholm eller läsa deras rekommendationer på hemsidan? Ställ honom på 5-veckors STRIKT (inte ett steg ur boxen!) boxvila till att börja med.
Annars tycker jag inte att det är fel att börja med en 14-dagars-kur butta. Det fick mina hästar med. Sedan kollar man hur hästen fungerar efter det. Min haflinger fick 10 dagar till, och sedan behövde hon inte mer. Shettisen däremot får jag fortfarande 1/2 påse/dag (trappar ner). Butta är ju inte bra för magen och när man inte behöver ge mer är det ju bara bra.
Min veterinär sa att gränsen för att få tillbaks en ridbar häst går vid ca 14 graders rotation. Självklart är det individuellt, men allt över 14 grader är alltså säkerligen väldigt allvarligt.
Alltså han kan inte användas till ridning ens i bästa fall, vilket han är köpt för.
Han är vallack och har inget avelsvärde.
Kan ej gå som sällskap endast i paddock på grus.
Nu står ju din häst stilla i hagen! Har hon slutat att äta upp det?