Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Shettisen har jag börjat träningsköra igen nu när han varit dålig förut (fång). Sedan får han 1/4 pkt. bakjäst ibland när det behövs.
Är det fler än jag som fått rådet att inte ge havre? Och varför i så fall?
Hur vet du när det behövs?
Våran gamla ponny (26år) hade svår fång i somras. Hon får nu. Massor av hö, lite betfor och 2 dl hippo basic och lucern.Jag är nyfiken på vad ni ger era hästar/ponnyer som haft fång att äta? Har blivit rekommenderad av veterinären att inte ge havre så jag använder just nu luzern, men vad ger NI?
Skulle vara kul att veta. Skriv gärna vad det är för häst och hur pass den arbetar också.
Tjena jag har hört att fånghästar inte ska äta hösilage,linfrön eller havre.Min kompis maxad d-ponny äter hö ponnykraft lite betfor ev lucern men inget annat o det står han sig bra på.Men det minsta lilla hösilage så är det kört.Men det är säkert olika för fånghäst till fånghäst men så har jag fått höra av vetrinär...
Hej fr mig
Tjena jag har hört att fånghästar inte ska äta hösilage,linfrön eller havre.Min kompis maxad d-ponny äter hö ponnykraft lite betfor ev lucern men inget annat o det står han sig bra på.Men det minsta lilla hösilage så är det kört.Men det är säkert olika för fånghäst till fånghäst men så har jag fått höra av vetrinär...
Hej fr mig