Fångfråga:Vad är proteingradbindande produkter?

Vivo

Trådstartare
Visste inte om jag skulle lägga denna fråga under foder eller hästvård.
Min häst har fång. Hon får Flunixin (Finadyne). Läste på fass att proteingradbindnade produkter ej skall ges vid behandling med läkemedlet då det kan ge toxisk effekt.

Jag ger proteinates dvs kelaterade mineraler. De säljs som proteinater. Men på förpackningarna står att de är aminosyrakelaterade. Är de proteingrad bindande produkter?

Sv: Fångfråga:Vad är proteingradbindande produkter?

Det man talar om i Fass är proteinbindningsgraden.
Farmakologi är inte mitt bästa ämne, men det har att göra med hur olika läkemedel tas upp och omsätts i kroppen.
Du kan ge dina mineraler.

Bra fråga även om gammal tråd. Kanske någon som vet om antibiotika räknas som proteingradbindande? Kanske beror vilket antibiotika det är vilken proteinbindningarnas det har?

Liknande trådar

Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 039
Senast: Kodiak
·
Hundhälsa Hejsvejs. Läste precis något som fick mig lite fundersam. Nu är detta från en fodertillverkare/återförsäljare så det är säkert minst...
Svar
8
· Visningar
3 532
Senast: Sezziyanen
·
Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
18 640
Senast: spaderÄss
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat