taccotad

Trådstartare
Har två minishettisar som gått i gräshage hela sommaren, men gräset har varit väldigt nertuggat så dom har självklart fått hö. i anslutning till denna hage har vi en skogshage där det finns en del gräs. Vågar jag släppa in mina små shettisar där några timmar? Dom har gått där inne ca 1 timme per dag nu i nån vecka. Hästarna i fråga har aldrig haft fång, men man är ändå lite rädd att dom ska få det. :(

Det är omöjligt för någon här att säga om dina hästar klarar av betet eller inte. Vänj in dem successivt och var uppmärksam på hur de reagerar på betet så brukar det inte vara någon fara.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 243
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London