tack så jättemycket allihopa! :bow: som tur är är han mycket bättre nu, och jag misstänker väl att det var regnet, som nina skrev. så nu får man hålla reda på det oxå :crazy:
han har haft fång ett par gånger innan, men nu var det tre år sedan. och han har som sagt betat ca en timma om dagen, i en väldigt nerbetad hage. men det var tydligen tillräckligt... :o
tack än en gång!

Det är inte så konstig tror jag..... :smirk:
När min häst fick fång, så hade jag inte ens veterinären ute, utan han behandlades med akupunktur, homeopati och örter. Han frisknade till snabbt, och har ej fått återfall! Peppar peppar.... :smirk:
Hästar med fång söker upp vissa växter, till exempel hagtorn.
/maria - alternativare ;)

du tänker på Cushing's tror jag... Det är en tumör i thyriodea :confused: körtelen, som orsakar en rad symptomer, bland dom en lång ofta lockig päls och fång

jag är väldigt nyfiken på just örter! vad kan man ge förebyggande mot fång? och var får man tag på det?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 237
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 390
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI