Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utöver hösilaget får hon lite luserhack (har precis börjat introducera det).
Jag ger aspbarkspellets till min fånghäst som krubbskrammel och tycker det fungerar bra. Något annat kanske vore melassfria betfibrer typ Kwick-beet.
*k*
Vad kan man ge som krubbskrammel till en fånghäst? Jag ska snart börja jobba, vilket betyder att min man ska ta in hästarna på kvällen. Då jag vill att hästarna ska komma när man visslar då han inte kan lämna barnen inne ensamna för länge behöver jag nått som vi kan ge dem på kvällen så att dom vill komma. Nått mer än bara morötter?
De här med frostigt gräs och fång...
När försvinner de "farliga" med frostigt gräs? Är det när gräset slutat växa det inte är lika farligt längre?
Som idag när de är fruset hela dagen och man skulle nog kunna säga att gräset slutat växa helt här (sen vet man ju inte, om de skulle bli en riktigt varm dag så..) är de OK att släppa ut sin fång häst endå?
KL:
Min ponny har fått en riktigt "hård" nacke, inte stel och pigg och glad i övrigt, men nackkammen är svullen och stenhård.
En granne berättade att hennes häst som hade haft fång hade också dessa symptom, några fler som haft detta i samband med fång, eller vad kan det vara?