Fång på sto med föl vid sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fång på sto med föl vid sidan.

Vill bara svara om cushing: Min då 23-åriga valack hade inte tappat muskler, var aldrig bukig och inte mer långhårig än andra äldre hästar. Fång var första tydliga symtomet på sjukdomen. Vid andra anfallet då vi fick ta bort honom hade han även fått ett rinnande öga, en del hudproblem, men såg annars inte alls ut som en "cushinghäst".
En grannes ponny fick det vid 18, fång var första tecknet på den också som gjorde de diagnostiserade. Den hade inte heller tappat muskler eller andra typiska symtom.

Samma för en kompis häst som fick det ett år efter min. Så det kan mycket väl vara cushing även om de ser välmusklade ut och inte har lång päls. :crazy:

Då får du fota nästa gång . Om ingen sula finns därfram är bilderna redan publicerade gravt obskyra i hur det upplevs . Du får fota i närbild .

Jag tror att det beror på att det är fotat med blixt och att hoven är verkad mer mot tån - vilket gör att ljuset kan bli lite lustigt.

Om det nu ska vara en sula så måste dom ha gröpt ur hennes hov rejält för att kunna lägga den på den nivån den är på.
Dvs sulan närmast tån är alltså lägre än vad sulan vid strålen är. Jag skulle gissa på att dom skulle nämna om dom gjort ett sådant
ingrepp istället för att säga "vi har lagt plast bak vid strålen och lagt på heartbar skor."

Jag tror faktiskt att du är kompetent nog att avgöra om det är plast eller hov i tån.
Fattar inte riktigt detta tvärsäkra ifrågasättande, jag kan inte på bilderna avgöra om det är horn eller plast, ser bara att det är väldigt gult och ser ut som blåmärke i tån. Men det är ju med mitt högst otränade öga förstås :cool:

Och så noga som du är med allt så tror jag knappast du har missat om dom skulle sagt det, samtidigt som dom missat att skriva det i journalen...

Du kan väl fota nästa gång ? Vore bra eftersom bilderna övertygat flertalet hittills så vore bra att få rätsida på det :)

Självklart kan jag ta bilder, men jag förstår inte riktigt varför jag skulle säga att det inte är en
sula om det nu så skulle ha varit så att hon fått en sula på hoven?

Eftersom du lagt ut bilder flertalet tolkar som en sula borde det väl va vettigt att påvisa att bilderna är missvisande helt enkelt .

Eller så kan man välja att lita på det IronWill säger. ;)

Skriver under på den. Och så noggrann som IW är med sin älskade Stella så är jag övertygad om att hon får så god vård som går att uppbringa.

Lycka till IW, jag läser tråden hela tiden och håller tummarna!

Eftersom du lagt ut bilder flertalet tolkar som en sula borde det väl va vettigt att påvisa att bilderna är missvisande helt enkelt .

Varför då? Det är väl bara att tro på vad hon säger. Hon är ju inte dum i huvudet.

Förlåt mackan, men jag orkar inte diskutera på det här viset med dig i den här tråden också. Jag är verkligen inte på humör.

Jag behöver inte bevisa något alls för dig.

Till Coari kan jag PMa nya bilder, när jag tagit dom.

Det blir inga fler bilder på hovar i den här tråden.

Nä set behöver du inte ? Varför blir detta mitt problem ? Flertalet har reagerat på bilderna är väl inga problem att posta och visa att bilderna tolkats fel ? Förstår inte problemet ?

IW har ingen redovisningsplikt och du är respektlös så jag förstår hennes val.

Varför i hela friden då Gimlan ? Jag har fällt en enkel reflektion utifrån bilderna , utan ngn som helst värdering . Flera andra har isåfall värderat betydligt mer .När min reflektion bemötts med att den är felaktig , har jag bett om ett förtydligande ? På vilket sätt är det respektlöst ? För mig blir det absurt .

Varför ? Flera har reagerat på samma sätt på bilderna ? IW väljer att posta detaljerade trådar här om detaljer runt sin häst skador inkl bilder . Varför är det respektlöst eller absurt att be om förtydligande ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 520
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 760
Senast: Jamtland
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 845
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama