Fång fråga igen.

I

Isidor

dom får ju en ökad puls över kotan om dom får fång. Men en frisk häst då visst känner man lite puls där ändå

Min hade ingen (ökad) puls där och kalla hovar, men hon hade tydligen fång ändå.

Och jo, men kan känna puls även om de är friska. Har de ingen puls alls så är de ju döda ...

Det påstås att man inte skall känna puls i ett friskt ben, men min häst har alltid puls i synnerhet i ett framben.
Visserligen är hade min häst fång ifjol, men har som sagt alltid haft ganska tydlig puls.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 225
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka