H

_Hannzo_

Han hade ont i ryggen!
Hade ut en massör igår till han för att se om han hade ont i ryggen innan jag tar han på foder. Har han på prov nu i 1 månad..

Och som jag förstod, hade han ont i ryggen. :(

Jadu, vad ska man göra. Kan ju inte behålla en trasig häst. Men vill ju så gärna ha han kvar.

Vad skulle ni ha gjort? :cry:

Sv: Fan!

att en häst har ont i ryggen behöver ju inte betyda att det är skadad. Men om du inte gör ngt åt det så kan den bli.,,
felaktigt inpassad sadel tex. det är ju ganska lätt åtgärdat.

Jo, jag vet. Men det är väl inte jag som ska återgärda något som ägaren orsakat? OM hon betalar så han blir bra behåller jag han givetvis! Jag VILL ha han kvar.. :cry:

Ja, då var det bara att börja leta ny foderhäst igen då!! :( Suck. Vill ju ha han kvar.

De var tråkigt att höra... Hoppas du hittar en annan häst

Ja, förr eller senare lär jag nog göra det. Men får se när hon svarar OM hon tänker betala ET så kanske han kan bli bra i ryggen.

Vad sa massören om det då?
Ont i ryggen kan innebära en mängd olika saker, behöver ju inte betyda det värsta.

Nej, jag vet. Men problemet är att jag känner på mig att ägaren inte tänker betala för att få han bra. Jag kan ju inte stå o betala ET för han för någon som inte jag orsakat. OM hon inte betalar så lämnar jag tillbaka han. Massören visste inte riktigt.

Hade han ont i ryggen innan massören kom?
Det kan ju bli kostsamt men som sagt, det behöver ju inte vara något allvarligt.
Men något måste väl massören sagt... !

Oj oj....... det var inte bra det här. Då var det alltså inte bara sadeln (som han fick med sig) som det var fel på. Frågan är om hon har plats att ta hem honom då? Hon har ju fullt i stallet nu. Kanske det finns en chans att hon betalar ET om du kan tänka dig att ha honom kvar. I så fall tycker jag att kontraktet ska skrivas om, att du får längre prövotid.

Sa inte massören någonting om hur smärtan kommer, var det sitter, vad som kan vara orsaken?

Massören är inte helt färdigutbildad. Så därför kunde hon inte säga vad felet var. Hon tyckte jag skulle prata med ägaren o att hon isåfall betalar. Annars lämna tillbaka han. Och jag håller med.
Ja, isåfall vill jag ju att kontraktet skrivs om, att få någon månad till prövo tid eftersom hans rygg..
Men hon svarar inte på mitt meddelande!!!

Ja sånt är tråkigt...står själv med en foderhäst som inte går att rida då han har ont i bakbenet...har skrivit kontrakt på ett år så jag får snällt ha honom kvar...men något köp blir det inte! :cry:

_Hannzo_ skrev:
Massören är inte helt färdigutbildad. Så därför kunde hon inte säga vad felet var. Hon tyckte jag skulle prata med ägaren o att hon isåfall betalar. Annars lämna tillbaka han. Och jag håller med.
Ja, isåfall vill jag ju att kontraktet skrivs om, att få någon månad till prövo tid eftersom hans rygg..
Men hon svarar inte på mitt meddelande!!!
Hmm, jag tycker att du ska kräva en veterinärbesiktning av ägaren. Ring henne o prata med henne..... hon kanske inte ser ditt meddelande förrän i morgon eller nåt.

Vimsan skrev:
Ta ut en utbildad, erfaren massör då.
En veterinärbesiktning är inte fel heller...

Ja verkligen!
Du kan väl inte bara lita på en massör som bara konstaterar att han har ont i ryggen men inte kan förklara dyft om hur och var???? är ju värre än gå till en doktor när man har 41 graders feber som konstaterar att man nog är sjuk :smirk:

Det allra bästa är att ta ut en veterinär som får besikta hästen, då får du ju svar på om du bör lämna tillbaka hästen eller hur du kan finna problemet. Det är ALLTID lämpligt att veterinärbesikta även om det "bara" handlar om foderhäst, för då kan inte ägaren senare hävda att du orsakat problemet.

Nej, det hade väl varit det bästa att ha veterinärbesiktat honom innan. Men så smart var ju inte jag.. Litade ju på att hon lämnade ut en frisk häst! För inte lämnar man väl ut en häst man vet har ont?

Nu hävdar hon att det kan ju FAKTISKT vara jag som orsakat det onda. HUR?!
Med den snea sadeln hon lämnade med?!

Han har reagerat i ryggen sen första dagen han kom!

Men ägaren kan ju inte heller bevisa att han INTE hade ont när hon lämna ut han?! Eftersom vi aldrig gjorde en veterinärbesiktning.

Jag har bara haft han i 2 veckor.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 029
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar