Fan, fan, FAN!!!

Sv: Fan, fan, FAN!!!

"Felsökningen" när det gäller felkissande borde alla kattägare och veterinärer känna till?

1. Är katten kastrerad? Nej? Gör det! Ja, han är kastrerad

2. Har katten UVI eller andra urinvägsproblem? Kräver tester hos vet.Ingen aning, helt ärligt så tänkte jag inte ens att det kan vara en UVI-ska genast ringa vet. imorn! Vill vara på den säkra sidan.

3. Har något ändrats i kattens livsmiljö? Nya möbler, nya familjemedlemmar/rutiner. Fel sand? Fel antal lådor? Har katten åsikter om lådan kommer den inte använda den, så är det bara. Nej inget har förändrats nämnvärt mkt. här hemma. En ny blomma eller så, bara.:p Visserligen så skaffade vi valpis i sommras men det borde knappast vara roten till problemet då dom blev bästa polare direkt samt att katten är både uppfödd och uppvuxen med hund. Och att kissandet har börjat efter kastreringen. Han verkar gilla både sin låda och sand då han utför alla sina bohov i den utan problem, eller ja-bortsett från de gånger han går till hundens bädd och kissar...:cool:

4. Har man provat Feliway? Nope, har inte gjort det ännu. Har som sagt först testat med att rengöra bädden m. ättika samt spraya citronsaft på den.:idea:

Hur länge sen är det katten blev kastrerad?
Han blev kastrerad den 18 jan i år. Så det är snart 2 månader sedan...

Vad händer om du flyttar hundbädden? Förföljer han den eller sätter han sig där den var innan? Han kanske försöker ta över hundens revir? :idea:
Egentligen så kan vi inte flytta den bädden, då gamlingens(hunden) hörna är just i den delen av hallen, han har sin mat och allt där, då det är 'utbyggt' på det viset. Unghundens bädd är i vårat sovrum likaså tikens, men hon har också en i vardagsrummet samt att det finns några plädar i vardagsrummet som dom kan ligga på. Tror inte att det kan vara en revir markering.. Eller? Han har ju blivit av med sina kulor:p
Och då skulle han väl kissa i dom andra bäddarna också?

Men du, man har god lust att skrika ut kattfan när man torkar pink för 100-gången. :D
Oh ja, tell me about it:angel:

Senast ändrad:

...han kanske bara hatar Iko?

....:angel:

:rofl: Ja han kanske gör det, för att Iko är den som dissar honom mest:idea:

Näe men det är jätte konstigt tycker jag, förstår inte alls varför.
Men inom dom närmaste dagarna så bär det av för att köpa en ny bädd till honom, hans nuvarande luktar piss på långa vägar och så kan vi ju inte ha det, suck.:cool:

Och arma katten om han ens så mkt som tittar på den nya bädden:devil:

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 388
Senast: Kaching
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Övr. Katt Är som sagt allergisk mot katt men har i flera år hört om sibirisk katt. Har haft hund i flera år trots allergi även där men då gick det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 438
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar