familje semester

F

fritzo

jag behöver tips på resmål inom sverige för barnfamilj

barn ålder 11, 13, 3 och 1,5år + 4 vuxna

de ska vara över en helg, mkt aktiviteter för barnen, gärna stuga el liknande.

har ni nå tips?
/F

Sv: familje semester

Har ni möjlighet borde ni åka till Danmark, där finns det en massa stugbyar med olika aktiviteter som jag älskade när jag var liten :laugh:

Varamon i Motala. Låååååååååååååååång sandstrand, kristallklart vatten, uthyrning av diverse grejor, kul minigolfbanor, god glass, motormuseum, nära Linköping om ni vill göra dagsutflykt till shopping tex Cloetta-fabriken...

Ölands Djur- o Nöjespark kanske?
där finns bl.a stuguthyrning, djurpark, vattenland och gott om åkattraktioner för alla åldrar (om än de inte håller toppskick).

Nordens Ark har många ovaliga djur och det finns möjlihet till boende och fina promenad slingor i parken. Nära till Smögen och Kungshamn. Havets Hus i Lysekil. Det är trevligt och Det finns stugor både privat och genom förmedlare, Campingar med stugor och bad i saltvatten :laugh:

tack tack för alla svar... ska kolla upp ställena ni rek.

kom gärna m fler förslag.

Kanske lättare och ge tips om man vet vart ni bor och hur långt ni vill åka ;)

Finns ju massor av olika djurparker, lekland, sagovärdar m.m i sverige. Kanske en sväng på någon led/kanal.

Vi kommer åka på massa dragracingtävlingar och bo i husvagn i sommar :love: och så kommer vi åka till furuvik och kanske leksands sommarland oxå när vi ändå är i rättvik.

jo vi bor ju in norra norrland, Tornedalen :D

så vi måste i vilket fall som helst åka en bit för att komma till nå bra ställe...

Har ni möjlighet borde ni åka till Danmark, där finns det en massa stugbyar med olika aktiviteter som jag älskade när jag var liten :laugh:

Inte med tanke på dagens usla kronkurs. Inte ens skåningar gör många dagsturer längre utom för att jobba där och tjäna bra :D För 100 danska kronor får man denna vecka 147 spänn!

Med tanke på att TS bor i Tornedalen och bara vill göra en helgresa så har jag inte så supermycket för jag antar att ni redan varit vid Pite havsbad och gjort utflykter däromkring.

Längre söderut finns ju Jämtland som jag tycker är en höjdare. Frösön har camping, zoo och Peterson-Bergers vackra hem och utanför stan finns fascinerande Jamtli friluftsmuseum.

Om ni bara ska åka bort en helg säger jag Umeå:D

Boende på First Camp vid Nydalasjön med tillgång till bad i både sjö och äventyrsbad, liten 4H-gård finns i anslutning till campingen med diverse smådjur. Sen finns det en massa andra aktiviteter för barnen såsom hoppkuddar och lekplatser.

Inte nog med det så har ni faktiskt möjlighet att åka in till stan och shoppa med privat guide och barnvakt i form av mig!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 912
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka