Sv: Familj, häst, jobb och pengar... Suck!
Tycker jag låter jättebra
Tycker jag låter jättebra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läser du inte något av vad TS skriver? Hon har haft häst hemma (tar mycket tid, energi och pengar) nu vill hon ta en äldre häst på lösdrift och slippa ha flera hästar hemma. Istället en inackorderad på lösdrift.
Det är ju enorm skillnad att ha en häst uppstallad och tre hästar hemma.
Tycka du att det är God Hästhållning?
Tycka du att det är God Hästhållning?
Att ha egen häst ger som sagt mycket. Nu har vi diskuterat hemma och beslutat att vänta tills jag börjar jobba för att se hur det går tidsmässigt och om orken finns ordentligt. Vi vill inte ta hem en häst och sen inse att det inte går. Väntar någon månad och ser hur mycket ork man har efter jobbet.
Kontakten!
Så länge man skötta den då gå det bra, men hur många som kör Lösdrift for bekvämlighetens skull och knapp känna sina hästar?
Oavsätt typ av hästhållning MÅSTE hästen hanteras, benen lyttas, hoven krättas.....och hur ofta bli det när hästen är ut på "inakordering"?
Kontakten!
Så länge man skötta den då gå det bra, men hur många som kör Lösdrift for bekvämlighetens skull och knapp känna sina hästar?
Oavsätt typ av hästhållning MÅSTE hästen hanteras, benen lyttas, hoven krättas.....och hur ofta bli det när hästen är ut på "inakordering"?
Många har lösdrift för hästens skull, det ger också möjlighet till mer rationell hästhållning och ger ofta mer tid över till att umgås med hästen.
En stor procent av hästarna i Sverige är inakorderade, menar du att de har de sämmre än som bor på ägarens gård? Varför tror du att TS skulle sköt sina hästar sämre för att de bor en liten bit bort?
Det kan förklara varför många av dagens hästar är så ouppfostred, gå dom ihop med andra hästar på lösen med fri tillgång på mat på nån annans gård som ska se till att hästarna har vatten och kör utt ett bal hö en gång i vecka, och den som äger hästen ska kör ditt i ur och skur for att rykta, kratta och gå över hästen.............right