Fälttävlanssäsongen över?!

Sv: Fälttävlanssäsongen över?!

Låter härligt, ska jag stå vid tullstationen vid brofästet då??? med rosa jacka o keps?? (kan kanske skaka fram en flaska rosa skumpa me):D

:rofl:

om det står en sådan fin rosa varselse kanske vi kidnappar dig när vi rullar förbi med lastbilen istället..........

tror vi har lite plats i hästskötar luckan......:D

Låter härligt, ska jag stå vid tullstationen vid brofästet då??? med rosa jacka o keps?? (kan kanske skaka fram en flaska rosa skumpa me):D

Ja, har du rosa skumpa så kan vi inte missa dig! :D
Bry dig inte om MrsLs inlägg, då får du jobba o slita o smutsa ner dina rosa kläder. Bättre att glassa runt med champagne hela veckan! :d

Ja, har du rosa skumpa så kan vi inte missa dig! :D
Bry dig inte om MrsLs inlägg, då får du jobba o slita o smutsa ner dina rosa kläder. Bättre att glassa runt med champagne hela veckan! :d

:mad:

om du inte visste det, så KAN man faktiskt grooma i rosa kläder UTAN att smutsa ner sig........

Men det krävs en viss finess ;)

min fälttävlanssäsong börjar o tar slut på samma dag :p ska rida en klubbtävling i terrräng i mitten på oktober, så en riktig fälttävlan blir det inte - men iaf terräng :D kunde välja mellan 70 eller 90 cm, jag valde 70 cm då vi är så pass gröna i terrängen ännu. vill börja med ngt enkelt :)

ska bli skoj :bump:

Ska du till Näs? Hörde ryktas att det skulle vara någon terräntävling där.

ja det ska jag :laugh: ska bli intressant hur det går då sist vi var där så gick det åt skogen minst sagt :angel: men det var ju för ett halvår sen nu o vi (läs jag) borde ju ha blivit lite mer duktiga på den tiden :o

Men hur tusan gick det nu på den sista tävlingen för alla då?
Tar nog en stund innan jag är tillbaka på terränbanorna för jag har förmodligen införskaffat mig en 2,5 åring :D hingst dessutom spännande värre :angel:;)

Vadå? När då?
Det låter ju jättekul. Beträtta mer! Vem fixar, kan alla vara med?

Åh vad kul! Du vet väl att det krävs att du presenterar honom med bild och text i "min blivande fälttävlansstjärna"-tråden :D

Åh vad kul! Du vet väl att det krävs att du presenterar honom med bild och text i "min blivande fälttävlansstjärna"-tråden :D

Japp jag lovar presentation kommer vi får se om jag kan omvandla ytterligare en dressyrfjant till modig fälttävlanstiger :D men det ska nog inte va omöjligt.

Det är en klubbtävling i Ridklubben 4Ben (i samarbete med KORK), så man behöver vara medlem i klubben (vilket alla kan bli, förstås ;) ), och ha ft-kort. Datumet är 18 oktober, och platsen är Näs (söder om Rimbo).

Det är en klubbtävling i Ridklubben 4Ben (i samarbete med KORK), så man behöver vara medlem i klubben (vilket alla kan bli, förstås ;) ), och ha ft-kort. Datumet är 18 oktober, och platsen är Näs (söder om Rimbo).

Tack för info:)

Även här är fälttävlanssäsongen över sedan länge och hästen är såld. Han ska nu syssla med det som jag inte riktigt har velat erkänna att han faktiskt gör allra bäst; se tjusig ut innanför vita staket! Så tyvärr lär vi inte se honom på några fälttävlansbanor framöver. För mig lär det också dröjja ett tag innan jag kommer ut på terrängbanorna igen då jag inhandlat en helt grön 3-åring som dessutom har guldkantad DRESSYRstam. :eek: Dessutom har jag och Donnatello tillsammans impulsshoppat ytterligare en 3-åring som framtiden får utvisa vad det blir av..

Ja även i Skåne har vi lagt terrängbanevandrarkängorna på hyllan, får se vad det blir till våren, vår tanke är ju att lilla knubbisen skall få en ny ryttare/ryttarinna.

Men det är ju inte helt lätt.......:crazy:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 690
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ardas stuteri
  • Funikulit