Fälttävlanssäsongen över?!

Donnatello

Trådstartare
Min fälttävlanssäsong tog slut för ett tag sen har inte hunnit med några fler tävlingar sen Ljuslingsbacken och nu är pållen såld :(. Ny häst står dock i stallet på prov en stund får väl se om vi kan komma igen på terrängbanorna till våren.
Hur har ni andra det ngn tävling kvar? Vad händer nu i höst? Går ni in i en intensiv träningsperiod eller tävlar ni hopp/dressyr ett tag till?

//Tello

Sv: Fälttävlanssäsongen över?!

Jisses tello det gick fort! Hoppas det känns bra för dig och att han fick ett bra fortsatt FT-hem!

Vi har Gärds kvar till helgen så du kan väl hålla tummarna för oss nu då när du är "sysslolös"....:angel::rofl:

Min fälttävlanssäsong tog slut för ett tag sen har inte hunnit med några fler tävlingar sen Ljuslingsbacken och nu är pållen såld :(. Ny häst står dock i stallet på prov en stund får väl se om vi kan komma igen på terrängbanorna till våren.
Hur har ni andra det ngn tävling kvar? Vad händer nu i höst? Går ni in i en intensiv träningsperiod eller tävlar ni hopp/dressyr ett tag till?

//Tello

Snabba bud låter det som, vi har tävling på bornholm kvar och sen får vi se om Tyskland har ngt att erbjuda en liten kat I ponny. Tror annars de flesta andas ut nu o laddar inför fältävlansmötet i Falkenberg.....:devil:

Håller med ovanstående, du får sitta hela helgen nu och klämma tummarna blå för bukesarna som ska hit o dit.
Hoppas nya pållen är vad du söker.

Min säsong är också slut. Red sista tävlingen i Tranemo. Är vekligen sugen på Gärds, men är tvungen att använda de kommande helgerna till plugg:(

Hur har ni andra det ngn tävling kvar? Vad händer nu i höst?
//Tello

Gärds denna helg. Bad Segeberg nästa. Sen en dressyr och en hopp.
I november och dec blir det vintervila, dvs inga tävlingar/träningar för de som gått mest. Det blir mycket skritt och skogsturer. Sen blir det igångsättning igen med dressyr och hopp inför säsongen. Förhoppningsvis start i början på April, förmodligen i Tyskland. :D

Här är ft-säsongen över, jag hade gärna åkt till Åkerbo, men det ville inte matte. Så nu blir det 3-4 hopptävlingar, och antagligen ett inhopp i den där runda stora golfbollen i storstan sista helgen i november. :angel:
Sen blir det totalvila 3 veckor i december, så man kommer ut på hoppbanorna i tid när tävlingarna drar igång nästa år.

Här är ft-säsongen över, jag hade gärna åkt till Åkerbo, men det ville inte matte. Så nu blir det 3-4 hopptävlingar, och antagligen ett inhopp i den där runda stora golfbollen i storstan sista helgen i november. :angel:
Sen blir det totalvila 3 veckor i december, så man kommer ut på hoppbanorna i tid när tävlingarna drar igång nästa år.

AICHA!!!!!!!!!!!
kika in på tagarpsrf.com resultatsida.... Gissa om Grållebus fick många bananas.. :banana::banana::banana:

Jag veeeet, har du glömt vem som bodde hos mig i helgen?! ;) Duktig Grålle! Min gamle prins gick ju också i Tågarp, hans livs andra start. Skötte sig utmärkt enligt rapport, bara ett litet ryttarfel. :love:

Botkyrka i helgen blir min sista tävling. Hade tänkt att åka till Åkerbo 5 oktober också men skippar det, tävlar hoppning istället den helgen. Har ju inte blivit någon hopptävling sen i maj så det är dax att komma igång med hoppningen nu. Blir väl två hopptävlingar i oktober, Sollentuna + Vallentuna och sen åker jag kanske till Södertörn i november och hoppar. Eventuellt nån dressyrtävling för omväxlings skull.
I december/jan lägger jag nog in lite vila/väldigt lugn ridning.

Ja min ft säsong är oxå över, red ju Öveds som sista och har inga planer på att starta några fler även om min terrängmaskin Fio kändes fantastiskt på hopptävlingen i går och var taggad som tusen och inte det minsta trött så har jag ändå valt att stryka honom i Vinslöv och inte starta förrän nästa år.

Jag har säkerligen ett tiotal hopptävlingar kvar detta året dock och någon dressyrtävling fördelat på 3 hästar så tävlingssäsongen är ju allt annat än över för min del.

Jisses tello det gick fort! Hoppas det känns bra för dig och att han fick ett bra fortsatt FT-hem!

Vi har Gärds kvar till helgen så du kan väl hålla tummarna för oss nu då när du är "sysslolös"....:angel::rofl:

Japp här går det undan, nej det har faktist tagit en stund han var i princip sålden gång men sen ångrade sig köparna dagen innan besiktningen så vi fick börja om :grin:. Nu har han iaf blivit en mallig 08:a hos en fälttävlansjunior. Jag kommer följa dem med spänning!

Jag lovar att hålla tummarna och det känns väl bra nu när du o Grålle slipper konkurera med mig o Tello :devil: :rofl:.

Gud vad ni är ambitiösa jag blir ju riktigt avis här hade gärna åkt till Tyskland och tävlat om jag slapp betala och köra själv :angel: tror jag behöver en körande sponsor, ngn som har en att låna ut? :bump: Fast just det kanske behöver en häst också...

Jag lovar att hålla tummarna! Ni får berätta hur det gick sen.

Ahh det där pluggandet alltså ska det va nödvändigt?!
Men du fick ett fint avslut iaf va?!

Japp här går det undan, nej det har faktist tagit en stund han var i princip sålden gång men sen ångrade sig köparna dagen innan besiktningen så vi fick börja om :grin:. Nu har han iaf blivit en mallig 08:a hos en fälttävlansjunior. Jag kommer följa dem med spänning!

Jag lovar att hålla tummarna och det känns väl bra nu när du o Grålle slipper konkurera med mig o Tello :devil: :rofl:.

Ja, käre barn...Tello kommer ju inte alls att konkurrera med oss i fortsättningen...ELLER???:rofl::rofl::rofl:

Kul iaf att försäljningen gick bra efter ett sånt bakslag...jag tycker det är sanslöst dåligt att backa ur ett köp i ett sånt sent läge.

Jag kopierar lite från mammaBerg :D
Rider Gärds i helgen, tänkt som lite "nedtrappning" och förhoppningsvis en för hästen lite lättare runda.
vi startar däremot inte Bad Segeberg, kan inte att ta ledig från jobbet nu när vi har så mycket att göra. Eller går, går det väl men känns inte just mot mina kollegor... Sen ska "stora" hästen gå några dressyr och eventuellt en hopp. Så som hon hoppade på träningen igår blir jag nästan sugen på att tävla banhoppning igen.
Men bara nästan.

I november och dec blir det vintervila för henne. För fullblodet som inte gjort mycket hitintills i sitt liv ska däremot få komma ut på några CR i hoppning och dressyr i okt-nov och sen ytterligare några i jan innan det blir dags att tävla på riktigt framåt mars och då tar jag med den "stora" hästen också (det blir nog inte start i samma klasser dock)

Om allt går som planerat så blir det kanske Tyskland som första FT-start för "stora" hästen i april och sen fullblodet i maj, fast inte i Tyskland då.

Den tredje hästens framtid är mer oviss då jag plötsligt fick "spekulanter" på den på träningen igår.

Vår pålle ska gå i Boekelo nästa vecka så vi tar semester och åker med och hejar. Jättekul ska det bli! :laugh:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 690
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna