Fälttävlanslitteratur?

aicha

Trådstartare
Nu behöver jag lite hjälp! Ska skriva mitt examensjobb på Journalisthögskolan om fälttävlan, och letar nu efter bra (& mindre bra :smirk: ) böcker, broschyrer och DVDer som finns om fälttävlan både på basic nivå och högre.

Jag har en del (orkar inte skriva ner dem), men rabbla på, det finns säkert många fler!

Sv: Fälttävlanslitteratur?

Men den är ju gammal! :devil: (nä, jag hade inte sett den :angel: )

Finns det inget nytt, även utländskt funkar bra!

jag tror att william fox-pitt har gjort ngn bok, vill minnas att jag stod och bläddrade i en sån nån gång.

sen har jag broschyren "Så funkar fälttävlan" (?) liggande hemma åxå.

Sen beror det också lite på hur omfattande ditt arbete ska vara.
Ska det handla om fälttävlan som sport/tävlingsgren eller om ryttarnas/hästägarnas syn på fälttävlan eller ska det även gälla upplägg av tävlingar/tävlingsplatser och banor med hinderkonstruktioner?
Det finns ju specifika "ryttarböcker" för fälttävlan men också böcker mer inriktade åt banbyggnad.

Det har kommit en ny DVD i samma serie som Börja Hoppa, Börja Tävla och allt vad de heter. Rida terräng heter den, den är ganska bra

Förutom de vanligaste så har jag två på engelska som är MKT bra.

Andrew Nicholson - Training the Cross Country Horse

Pippa Funnell - Training the Young Horse

Båda inriktar sig framför allt på hur man ska hoppa in o rida den yngre och/eller orutinerade hästen i terrängen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 523
Senast: Acto
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 219
Senast: Otherside
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Gamla trotjänare
  • Gastro/Koloskopi-propofol