Fälttavlanskortet

M

Moneypenny

Jag funderar på att kanske starta en FT med min ena häst, jag har hur som haver ridit en hel del FT på ponny och även startat debutant på häst, senaste starten var 2007.

Och kollar nu då på den här "ryttarboken", och där ska man skriva i när man tagit FTprovet och även ha en underskrift.

MEN ska man då göra nytt prov varje år? det låter helt knäppt.
Eller ska tränaren behöva sätta en kråka varje år efter första träningen?
Måste jag göra om hela provet med teori och allt?

Jag fattar inte, jag har ju mina klisterlappar på mitt gröna kort och tycker att den lösningen duger utmärkt.

Som ni förstår har jag inte ens kommit så långt att jag äns släpat mig till en terrängträning än.

Sv: Fälttavlanskortet

Ditt klistermärke på gröna kortet duger än så länge.

Tanken är att ryttarboken skall ersätta den så småningom, för *-klass har den redan gjort det.

Första sidan i ryttarboken byts inte ut varje år om du inte rider *-klass utan du byter bara häst-bladen

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 834
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 314
Senast: Alexandra_W
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 639
Senast: Hedinn
·
Träning Hej! Jag är en vuxen nybörjare som ridit ca ett år. Det mesta går rätt bra men känner att jag missat en del basic-grejer och något som...
Svar
12
· Visningar
3 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka